logo F1zpravy.czF1online.sk

Antonelli před nehodou ukázal nevídanou rychlost, překonal i Hamiltona s Verstappenem

Andrea Kimi Antonelli
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala30. 8. 2024

První trénink Andrey Kimiho Antonelliho neskončil příliš slavně, ale i těch pár minut mu stačilo k tomu, aby potvrdil svůj obrovský talent. Data z telemetrie ukázala, že v zatáčkách před Parabolicou byl bleskově rychlý, ba dokonce rychlejší než všichni mistři světa na startovním roštu.

Najít limit v monopostu F1 je pro každého jezdce velká výzva, natož pro mladíka, který přeskočil Formuli 3, neodjel v F2 ani jeden celý ročník a hned po dovršení osmnácti let se měl představit v monopostu F1. Nedostatek zkušeností sice Antonelliho poznamenal, ale i těch slabých 10 minut mu stačilo, aby ukázal, jak obrovský jezdecký talent v něm dřímá, jen ho ještě bude třeba vybrousit.

V prvním sektoru Antonelli na použitých pneumatikách zajel své osobní maximum. V prostřední části trati zajel fialový sektor a demonstroval v něm své vlohy. Podle dat z telemetrie byl totiž v některých zatáčkách rychlejší než celý zbytek startovního pole.

Například při svém druhém pokusu dosáhl minimální rychlosti v zatáčce Lesmo 2 na úrovni 184 km/h. Max Verstappen byl dokonce i ve svém absolutně nejlepším kole prvního tréninku o 7 km/h pomalejší.

Podobná situace se zopakovala v další zatáčce Variante Ascari, a jeho náskok byl ještě výraznější. Max Verstappen zde v nejrychlejším kole dosáhl minimální rychlosti 176 km/h, ale Antonelli doslova létal. Ručička tachometru v žádném bodě neklesla pod 190 km/h. Lewis Hamilton zde projížděl minimální rychlostí 177 km/h, Charles Leclerc 178 a Lando Norris 179 km/h.

Trať se v průběhu tréninku zrychlovala, takže bychom očekávali, že tyto hodnoty upadnou v zapomnění, ale nebylo tomu tak. V těchto úsecích ho opravdu nikdo nedokázal překonat. Ani Verstappen, ani Hamilton, Norris či Leclerc.

Nedostatek Antonelliho zkušeností se současnými monoposty a pneumatikami však znamenal, že do poslední zatáčky dorazil už s „převařenými“ gumami a na zadní nápravě náhle ztratil přilnavost.

Zkušenější jezdci ve startovním poli vědí, že mají-li před sebou ještě jednu klíčovou zatáčku, je důležité nepřehřát své pneumatiky. Toto Wolff na to poznamenal: „Raději budu řešit tento problém a snažit se ho zpomalit, než se snažit z něj udělat rychlejšího jezdce. Je ohromující, co jsme v jeho podání viděli za toho jedno a půl kola.“

Podle Andrey Kimiho Antonelliho senzory při nehodě nezaznamenaly náraz 45, ale až 52 G. Své večerní rozhovory s novináři zrušil, což zdůvodnil závratěmi, i když v kvalifikaci na Formuli 2 jezdil a obsadil šesté místo.

Později se však fanouškům přihlásil ve videu. „To byl den. První trénink je za mnou. Bohužel kvůli nehodě skončil dost brzy,“ povzdechl si Antonelli. „Byla to tvrdá nehoda, kolem 52 G. Hluboce se omlouvám týmu a Georgeovi, že jsem jim přidělal práci.“

„Z mé strany to byla chyba. Vzhledem k podmínkám jsem na to tlačil až příliš,“ zhodnotil svou jízdu talentovaný Ital, o kterého byl prý v paddocku takový zájem, jako kdysi o Michaela Schumachera. „Celý výjezd jsem měl budovat postupně, ale určitě jsem dostal lekci do budoucna.“

„Jsem vděčný týmu za to, že mi to umožnil. Vidět všechny tifosi bylo skvělé, a také zajet si první kola na trati se všemi jezdci. V této chvíli se necítím zrovna dobře. Pokusím se zresetovat a koncentrovat se na zbytek víkendu, protože mě stále čekají závody a pokusíme se získat dobrý výsledek,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze