logo F1zpravy.czF1online.sk

Nikdy nebudu jako Newey, přiznává Waché

Pierre Waché
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 8. 2024

Red Bull v této sezóně přišel o svou největší zbraň. Adrian Newey po osmnácti letech opouští tým, který pomáhal budovat a na jehož úspěchu měl největší podíl. Nyní je na jeho žácích, aby dále nesli vlajku stáje z Milton Keynes, a novým lídrem se stal technický ředitel Pierre Waché.

Podívejme se na technický tým při vývoji monopostu RB18, se kterým v roce 2022 vstoupil Red Bull do nové éry. Adrian Newey jako hlavní technický ředitel, Pierre Waché jako technický ředitel, Rob Marshall jako hlavní inženýr, Dan Fallows jako hlavní aerodynamik a Ben Waterhouse jako hlavní traťový inženýr. Z této pětice pokračují dnes v Red Bullu už jen Waché a Waterhouse.

I to dokazuje, že výměna stráží v Red Bullu je skutečná. Tento tým si opravdu prochází obměnou a jen čas ukáže, jak si s tím poradí. Faktem však je, že zaplnit místo po Adrianu Neweym je určitě jeden z nejnáročnějších úkolů ve Formuli 1. „Byl víc než jen inspirace. On je legenda. Zaslouží si uznání za svou práci. Žije a dýchá pro svou práci a vždy chce vítězit,“ složil poklonu svému bývalému nadřízenému Pierre Waché v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.

„Naučil jsem se od něj, že navzdory všem těm vítězstvím zůstal po technické stránce nepředpojatý. V jeho věku je taková otevřenost k novým myšlenkám pozoruhodná, protože čím jste starší, tím máte větší tendenci být zaslepeni vůči určitým věcem. Sám se tak někdy cítím,“ přiznal devětačtyřicetiletý inženýr.

I když Waché patří k nejuznávanějším a nejžádanějším mužům ve Formuli 1 – ve snaze udržet si ho s ním Red Bull podepsal prodloužení smlouvy hned dvakrát – sám přiznává, že některé Neweyho kvality nikdy mít nebude. „Nikdy nedosáhnu toho, čeho dosáhl on. Nikdy nebudu jako Adrian, protože si nevyvinu totální vášeň jako on,“ přiznal Pierre.

Red Bull se může vrátit ke starému konceptu

Waché se nejen nemůže spolehnout na pomoc největšího technického génia v dějinách Formule 1, ale také přebírá zodpovědnost za vývoj Red Bullu v době, kdy se tým trochu zasekl. Inženýři neudělali s monopostem RB20 očekávané pokroky a Max Verstappen nevyhrál ani jednu z posledních čtyř velkých cen, což se mu mimochodem stalo naposledy v roce 2020.

„Zdá se, že se nám nepodařilo to, v co jsme doufali. Museli jsme však podstoupit riziko. Máme nejstarší větrný tunel v celém startovním poli, a to se projevilo na naší práci na detailech monopostu. Předpokládali jsme, že dříve či později ostatní optimalizují své koncepty a my jsme museli učinit radikální krok,“ řekl Waché.

„Nebojíme se riskovat, ať už v továrně, na trati, nebo při volbě strategie. Taková je mentalita tohoto týmu. Zatím neumím říct, jestli jsme se rozhodli správně. Dobrý start do sezóny nám pomohl v šampionátu. Možná na konci roku dospějeme k závěru, že bude lepší vrátit se a rozvíjet náš starý koncept,“ dodal technický ředitel Red Bullu.

Související zprávy

Diskuze