logo F1zpravy.czF1online.sk

Wachého neštve pozornost a status Neweyho: Nechci se dostat na titulky

Pierre Waché
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 8. 2024

Red Bull čeká jedna z největších výzev v historii týmu. I když si v Milton Keynes prošli vším možným, prakticky pokaždé měli po ruce Adriana Neweyho jako konstantu, na kterou se mohli obrátit. Geniální inženýr však odchází a hlavní pozornost se přesměruje na Pierra Wachého, který nyní vystoupí ze stínu svého velkého mistra.

Red Bull si svého technického ředitele nesmírně váží. Takto před rokem ho lanařil jeho krajan Frédéric Vasseur, který ho chtěl spojit s dalším Francouzem a jeho velmi dobrým přítelem Loicem Serrou. Waché se nakonec rozhodl zůstat a nepochybně ho přesvědčily i peníze. Podle dostupných informací prodloužil za poslední rok smlouvu s Red Bullem hned dvakrát.

Po odchodu Adriana Neweyho se právě Waché stane největší osobností a nejvyšším šéfem na technickém oddělení v Milton Keynes. „Je to výzva a určitě je škoda, že Adrian odchází. Jako skupina se však posouváme. Vnější pohled je jen jeden aspekt, ale my jsme zvyklí na odchody a příchody lidí,“ řekl technický šéf Red Bullu pro portál PlanetF1.com.

„Byli bychom raději, kdyby zůstal, ale to se nestalo. My však takhle nepřemýšlíme. Namísto toho se snažíme hledat, co můžeme udělat a jak se můžeme zlepšit. Pokud vidíme nějaké slabiny, snažíme se je odstranit. Takto pracujeme – soustředíme se na to, co můžeme zlepšit,“ dodal Waché.

Ten se kromě důležitější role musí připravit i na větší tlak. Christian Horner do něj vložil absolutní důvěru a nebude snadné nahradit nejúspěšnějšího designéra všech dob. Jeho statusu se nikdo ve Formuli 1 nevyrovná a je možné, že někdy zastínil zásluhy svých kolegů. Loňský monopost RB19 byl vnímán jako „Neweyho“, ne „Wachého“, což však Francouze podle jeho slov netrápí.

„Ne, to vůbec, frustruje mě, když se nevyhrává,“ říká Waché. „Nevadí mi, když média někomu připisují zásluhy. Důležité je, že víme, jakou roli má každý jednotlivec. V opačném případě by to byl tým jednoho člověka, ale ve skutečnosti máme více než tři sta inženýrů, kteří vyvíjejí a zrychlují naše auto.“

„Adrian byl důležitou součástí, ale podle mě je důležité, aby ze sebe každý jednotlivec vydal to nejlepší. Nepracuji, abych ze sebe udělal hvězdu; pracuji, protože miluji svou práci. Chci uspět a vyhrávat, to je nejdůležitější,“ vzkázal technický ředitel Red Bullu.

Pokud by však po odchodu Neweyho Red Bull nadále sbíral úspěchy, ty budou nepochybně připsány Wachému, což jeho kredit a odkaz výrazně zvýší. „Takhle nepřemýšlíte a takhle si nevybíráte. Děláte to, protože chcete změnit způsob práce na něco, co je podle vás efektivnější a lepší pro další úspěch,“ zopakoval francouzský inženýr.

„Neděláte to pro osobní slávu, zkrátka je to vaše práce. Byznys ve Formuli 1 se poněkud změnil, ale zejména po inženýrské stránce zůstala soutěží. Cíl není se dostat na titulky, ale postavit nejrychlejší auto. Myslím si, že přesně to chce většina inženýrů v paddocku. Kdybych pracoval pro slávu, byl bych nesprávný člověk na tuto pozici,“ vzkázal Waché.

Související zprávy

Diskuze