Ricciardo odcházel z Budapešti rozzlobený. Strategie mu zničila závod
Z Hungaroringu jen málokdo odcházel opravdu spokojený, pokud vůbec někdo. Jedním z jezdců, kteří museli prodýchávat zklamání nejdéle, je Daniel Ricciardo. Australanovi pokazila neděli strategie, která má podle něj potenciál stát se nejhorší za celé jeho účinkování ve Formuli 1.
Ricciardo před víkendem alespoň ve čtyřech různých rozhovorech vykládal, že následující dva závody mohou být nejdůležitější v jeho kariéře. Od nich má totiž do velké míry záviset, jakou dostane smlouvu na následující rok. Stále je ve hře i scénář, že se vrátí do Red Bullu. Namísto toho, aby však při potenciálních jednáních mohl ukázat čerstvé výsledky a případně se pochlubit i skalpem Sergia Péreze, však nemá v rukou vůbec nic.
Může za to naprosto nepochopitelná strategie. Už když po sedmi kolech reagoval na zastávky Alexe Albona a Kevina Magnussena, tak bylo jasné, že je špatně. Zmiňovaná dvojice totiž před pitstopem jezdila před Ricciardem na měkké směsi. Australan tak zastávkou neměl absolutně co získat. Bylo jasné, že pokud zastaví, tak bude za nimi, protože ne overcut, ale undercut byl na Hungaroringu výhodný.
„Myslel jsem si přesně to samé,“ uznal Daniel Ricciardo po poznámce reportéra, že ani on po jeho prvním pitstopu nečekal nic dobrého. „Někdy ani nechcete zabočit do boxů. Přijde příkaz, ale víte, že tohle není ta správná věc. Pokyn však přijde pozdě a už nemáte čas to nějak zpochybňovat, protože pokud promeškáte to ideální kolo, tak to bude ještě horší.“
„Nicméně, jakmile jsem zabočil do boxů, věděl jsem… Auta na softech zastavila, my jsme byli na mediumkách. Měli jsme využít čistý vzduch, naši rychlost, ale vrátili jsme se na trať do provozu. V DRS vláčku jsme všichni byli na stejných gumách. Bylo to jedno z nejhorších strategických rozhodnutí, jaké jsem za těch 250 závodů zažil. Byl to dlouhý a frustrující závod. Dusil jsem v sobě hodně hněvu,“ přiznal pilot Racing Bulls.
Ricciarda mrzí i fakt, že první výstřel ze dvou si minul zbytečně. Júki Cunoda na druhé straně ukázal, že body dnes rozhodně bylo možné získat. Australan však jen kroutil volantem za pomalejšími auty, protože v DRS vlaku a na Hungaroringu se víc toho dělat nedá.
„To je přesně ta věc. Velmi brzy jsme se vyřadili ze závodu. Pak jsme měli bojovat s autem, které je o vteřinu na kolo rychlejší a s novými pneumatikami,“ připomněl zřejmě mikrosouboj s Lancem Strollem, který s Ricciardem udělal krátký proces. „Co chcete, abych s tím udělal?“
„Tak jsme si to zkomplikovali, i když jsme měli rychlost a mohli jsme zkrátka zůstat venku na čistém vzduchu, zachovat klid a dělat to, co jsme dělali celý víkend. Dnes jsme ten závod odjeli, ale v podstatě jsme nezávodili, pokud víte, co tím myslím. Jen jsme tam tak kroužili,“ zastonal rodák z Perthu.