Norris: Měli jsme nejrychlejší auto a měli jsme vyhrát
Lando Norris může být v tuto chvíli velmi rád, že se mu v Miami podařilo vyhrát. V opačném případě by měl na kontě už devatenáct pódií bez vítězství. To španělské dokonce po velké ceně, ve které měl i podle svých slov nejlepší auto a jednoznačně měl zvítězit. To by teprve byly otázky, jestli na to skutečně má…
Chcete-li pomýšlet na boj o mistrovský titul, proti tak silnému týmu jako Red Bull musíte využít každou příležitost. Norris tu svou propásl už po zhasnutí červených světel, když se z prvního místa propadl až na třetí za Russella a Verstappena.
Lando Norris si uvědomuje, že v Montmeló si to prohrál sám, když po startu přetočil zadní kola. „Jsem spokojený s druhým místem. Máme spoustu bodů, další trofej a další pódium, ale dnes jsme byli na trati nejrychlejší nejen z hlediska auta, ale i kombinace jezdce s autem. Měli jsme vyhrát,“ vyčítá si. „Tým si zasloužil toto vítězství.“
Co se tedy událo? „Já jsem jen trochu ztratil, byly to možná dva metry na startu závodu. Maxovi to stačilo, aby se dostal na vnitřek. Kdyby George nebyl na vnějšku, myslím si, že bych to udržel a pokryl ho. George byl však na vnější straně a kdybych se pokusil posunout brzdy dál než on, havarovali bychom.“
Svým způsobem se tak ukázala Norrisova vyspělost. Jiní piloti by možná v první zatáčce šli vabank a Russella by nikam nepustili, čímž by však ohrozili celý svůj závod. V dané chvíli byl lepší vrabec v hrsti, protože na holuba měl ještě gumipušku v podobě vynikajícího závodního tempa.
„George měl dobrý start a perfektní zákryt. S tím jsem nic neuměl udělat. Taková je Barcelona, kde je to do první zatáčky 600 metrů,“ povzdechl si Norris. „Když jste v čele a vedete, v porovnání s ostatními ztratíte hodně. V jistých směrech jsem toho víc nemohl udělat. Nicméně, kdybych byl o jeden nebo dva metry předem, potenciálně jsem z toho mohl vyváznout. Těžko říct takto zpětně. Podíváme se na to a prozkoumáme, co jsem udělal špatně nebo jsme na startu mohli udělat lépe.“
„Pak to však bylo skvělé. Následovat někoho a předjet ho bylo náročné, ale naše rychlost a management pneumatik byl přesně takový, jaký jsme potřebovali, abychom se vrátili na druhé místo a pokusili se dohnat Maxe,“ pokračoval Lando, kterému uškodila i 3,6sekundová zastávka v boxech.
Rychlost auta otevřela nové strategické možnosti
McLaren ztratil příliš mnoho času v prvním stintu za Russellem. Jakmile se dostal na volnou trať, prakticky neustále stahoval Maxe Verstappena. I proto si mohl dovolit natáhnout první stint a na začátku druhého nás bavit předjížděcími manévry.
„Měli jsme očividně lepší rychlost než kluci kolem. Byli jsme nejrychlejší na trati, tak jsme si mohli dovolit si s tím trochu pohrát a zkusit nějaké věci. Náš management pneumatik byl mnohem lepší než jejich, takže čtyři nebo pět kol před zastávkou jsme měli mnohem lepší tempo než oni,“ porovnává McLaren s Red Bullem. „Je škoda, že závod neměl o pět nebo deset kol víc.“
Norris pouvažoval, zda něco přece jen nemohl udělat lépe a napodobit Kimiho Räikkönena z roku 2005, který zde jako poslední pilot McLarenu získal pole position a v neděli vyhrál. „Možná jsem měl na to tlačit o něco více, ale na druhé straně se vám snadno může stát, že pokud to přestřelíte na začátku, budete pomalí na konci a nebudete mít možnost něco vymyslet se strategií. Z hlediska strategie jsme měli dobrý den a po druhé zatáčce jsme toho nemohli udělat mnohem víc, abychom se dotáhli na Maxe.“
Konečné hodnocení? Rodák z Bristolu si udělil deset bodů z deseti za to, jak zvládl závod po jeho startu. „Ale ten start, to jedno procento, přisámbohu nebylo dostatečně dobré.“