logo F1zpravy.czF1online.sk

S novým aute na chvostu. Ricciarda vypadnutí v Q1 překvapilo

Daniel Ricciardo
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala23. 6. 2024

Oba monoposty Racing Bulls se po nasazení balíku vylepšení propadly. Zatímco v Kanadě Ricciardo a Cunoda obsadili páté a osmé místo, v Barceloně nepostoupili ani do Q2. Júki Cunoda byl z toho upřímně překvapen, když mu to inženýr oznámil. Ani jeho týmový kolega nenašel vysvětlení.

Podle Daniela Ricciarda problémem nebylo nastavení a vyvážení auta, které bývá po nasazení nového balíku prvním podezřelým. „Věřím, že v tomto balíku je toho víc, na co budeme muset přijít. Budeme na tom pracovat. Na druhé straně mám pocit, že v pátek jsme měli horší balanc a v kvalifikaci to bylo všechno lépe poskládané.“

„V kvalifikaci jsem ve skutečnosti neměl tak špatný pocit z auta. V některých zatáčkách jsme asi měli jít na plný plyn a podobně, takže víme, že nám nějaký přítlak chybí, ale obecně jsem se cítil mnohem lépe. I tak jsme skončili daleko vzadu, takže nevím,“ zamýšlel se Australan.

Italský tým dal do toho v první části kvalifikace opravdu všechno, dokonce obětoval tři sady měkkých pneumatik. Situace není dobrá, pokud ani toto nestačilo. „Nejsme tak rychlí. Když v Q1 nasadíte tři sady, negarantuje vám to místenku do Q2, ale dá vám to výrazně lepší šance. I tak jsme nepostoupili, což poukazuje na fakt, že nám se současnou konfigurací chybí rychlost.“

V letošním roce je jedním z hlavních úkolů inženýrů dostat pod kontrolu posun aerodynamického těžiště monopostu. Přední křídla jsou ve vysoké rychlosti tak efektivní a generují tolik přítlaku, že se toto těžiště přesouvá příliš vpřed. Proto je flexibilní přední křídlo Mercedesu tak přínosné; pokud se množství přítlaku sníží, aerodynamické těžiště se přesune zpět ke středu auta a ideálnímu bodu.

Ricciardo souhlasí s tvrzením, že aerodynamický posun je klíčem k pokrokům. V případě Racing Bulls se to ovšem netýká předního křídla, ale spíše nové podlahy. Přední křídlo se totiž nezměnilo a se starou podlahou fungovalo. „Řekl bych, že ano. Tato auta mají velmi výkonnou podlahu při generování přítlaku a udávání aerodynamických charakteristik. Musíme se to pokusit vyřešit.“

„Jak jsem řekl, v sobotu jsem měl pocit, že jsme udělali krok vpřed. Když mi však Pierre (Hamelin, inženýr, pozn. red.) řekl, že jsem osmnáctý, ani jsem na to neměl jak zareagovat. Popravdě řečeno jsem byl dost překvapený. Věděli jsme, že to nebude stačit na desáté místo, ale mysleli jsme si, že na Q2 ano,“ připustil na závěr.

Související zprávy

Diskuze