Tři týmy dělilo 0,055 sekundy. V čele druhého tréninku je Hamilton
Páteční jízdy v Barceloně slibují další zajímavou bitvu o pole position. Do šesti setin sekundy se totiž vešly hned tři různé týmy: Mercedes, Ferrari a McLaren. Na první příčce se nakonec vyjímalo jméno Lewise Hamiltona. Carlos Sainz a Lando Norris skončili hned za ním.
Mercedes jako by úplně zapomněl, že v úvodu sezóny byl ztracený. Po nasazení vylepšení udělal obrovský krok vpřed a s novým předním křídlem začíná představovat hrozbu pro McLaren, Ferrari, ale i Red Bull, který se velmi podezřívavě dívá na přední křídlo stříbrných šípů.
„Dávám si na tento víkend úkol. Budu pozorněji sledovat Mercedes,“ prohlásil Helmut Marko pro ORF před startem druhého španělského tréninku. „Jejich flexibilní přední křídlo je důležité téma. Musím mít jistotu, že vše je v souladu s pravidly.“
Zatímco Helmut Marko bude počítat pixely na obrazovce, inženýry čeká práce. Max Verstappen totiž ani po dnešku nemůže mluvit o vysloveně hladkém průběhu jízd. Slyšeli jsme stížnosti na nedotáčivost auta, že v zatáčkách pořádně nedrží stopu a během závodní simulace na středně tvrdých pneumatikách se „klouzal na obou nápravách“. V průběhu tréninku si dokonce vyžádal druhé křídlo. Sergio Pérez se přidal s prohlášením, že vůbec nemá přilnavost. Red Bull tak obsadil jen páté a třinácté místo.
Můžeme však očekávat, že Red Bull své problémy vyřeší a zamíchá se do bojů s Mercedesem, Ferrari a McLarenem. V konečném důsledku Verstappen zhodnotil, že tento pátek byl už „normálnější“ než ty předchozí.
Tři top týmy před ním byly v pátek nesmírně vyrovnané, byť jen Ferrari si do Španělska přineslo významnější vylepšení.
Na čtvrtém místě je dost překvapivé jméno. Karun Čandhok během tréninku žertoval, že jezdce Alpinu se vylekal příchod Flavia Briatoreho a začali pořádně zabírat. Vysvětlit si náhlé zlepšení francouzské stáje, která avizuje, že bez vylepšení bude muset vydržet ještě dost dlouho, není vůbec jednoduché. Esteban Ocon se také objevil v první desítce.
Týmoví kolegové jezdců v čele se seřadili za Maxem Verstappenem v mírně promíchaném pořadí. Nejlepší na tom byl Charles Leclerc před Oscarem Piastrim a Georgem Russellem.
První desítku zkompletoval Sauber s Valtterim Bottasem.
Racing Bulls s novou specifikací monopostu zatím díru do světa neudělal. Júki Cunoda a Daniel Ricciardo jsou na pomyslné hranici postupu do Q2.
2. trénink - GP Španělska 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:13,264 | 28 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:13,286 | +0,022 | 30 |
3. | Lando Norris | McLaren | 1:13,319 | +0,055 | 31 |
4. | Pierre Gasly | Alpine | 1:13,443 | +0,179 | 27 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | 1:13,504 | +0,240 | 29 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:13,597 | +0,333 | 22 |
7. | Oscar Piastri | McLaren | 1:13,622 | +0,358 | 28 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:13,722 | +0,458 | 28 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | 1:13,766 | +0,502 | 30 |
10. | Valtteri Bottas | Stake | 1:13,924 | +0,660 | 30 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | 1:14,021 | +0,757 | 32 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:14,053 | +0,789 | 29 |
13. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:14,081 | +0,817 | 23 |
14. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:14,091 | +0,827 | 28 |
15. | Júki Cunoda | RB | 1:14,211 | +0,947 | 31 |
16. | Daniel Ricciardo | RB | 1:14,257 | +0,993 | 29 |
17. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:14,345 | +1,081 | 21 |
18. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:14,402 | +1,138 | 28 |
19. | Alex Albon | Williams | 1:14,807 | +1,543 | 34 |
20. | Logan Sargeant | Williams | 1:15,070 | +1,806 | 33 |
Live
- Štítky
- GP Španělska 2024