logo F1zpravy.czF1online.sk

Tři týmy dělilo 0,055 sekundy. V čele druhého tréninku je Hamilton

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala21. 6. 2024

Páteční jízdy v Barceloně slibují další zajímavou bitvu o pole position. Do šesti setin sekundy se totiž vešly hned tři různé týmy: Mercedes, Ferrari a McLaren. Na první příčce se nakonec vyjímalo jméno Lewise Hamiltona. Carlos Sainz a Lando Norris skončili hned za ním.

Mercedes jako by úplně zapomněl, že v úvodu sezóny byl ztracený. Po nasazení vylepšení udělal obrovský krok vpřed a s novým předním křídlem začíná představovat hrozbu pro McLaren, Ferrari, ale i Red Bull, který se velmi podezřívavě dívá na přední křídlo stříbrných šípů.

„Dávám si na tento víkend úkol. Budu pozorněji sledovat Mercedes,“ prohlásil Helmut Marko pro ORF před startem druhého španělského tréninku. „Jejich flexibilní přední křídlo je důležité téma. Musím mít jistotu, že vše je v souladu s pravidly.“

Zatímco Helmut Marko bude počítat pixely na obrazovce, inženýry čeká práce. Max Verstappen totiž ani po dnešku nemůže mluvit o vysloveně hladkém průběhu jízd. Slyšeli jsme stížnosti na nedotáčivost auta, že v zatáčkách pořádně nedrží stopu a během závodní simulace na středně tvrdých pneumatikách se „klouzal na obou nápravách“. V průběhu tréninku si dokonce vyžádal druhé křídlo. Sergio Pérez se přidal s prohlášením, že vůbec nemá přilnavost. Red Bull tak obsadil jen páté a třinácté místo.

Můžeme však očekávat, že Red Bull své problémy vyřeší a zamíchá se do bojů s Mercedesem, Ferrari a McLarenem. V konečném důsledku Verstappen zhodnotil, že tento pátek byl už „normálnější“ než ty předchozí.

Tři top týmy před ním byly v pátek nesmírně vyrovnané, byť jen Ferrari si do Španělska přineslo významnější vylepšení.

Na čtvrtém místě je dost překvapivé jméno. Karun Čandhok během tréninku žertoval, že jezdce Alpinu se vylekal příchod Flavia Briatoreho a začali pořádně zabírat. Vysvětlit si náhlé zlepšení francouzské stáje, která avizuje, že bez vylepšení bude muset vydržet ještě dost dlouho, není vůbec jednoduché. Esteban Ocon se také objevil v první desítce.

Týmoví kolegové jezdců v čele se seřadili za Maxem Verstappenem v mírně promíchaném pořadí. Nejlepší na tom byl Charles Leclerc před Oscarem Piastrim a Georgem Russellem.

První desítku zkompletoval Sauber s Valtterim Bottasem.

Racing Bulls s novou specifikací monopostu zatím díru do světa neudělal. Júki Cunoda a Daniel Ricciardo jsou na pomyslné hranici postupu do Q2.

2. trénink - GP Španělska 2024

logo Ferrari
Carlos Sainz
logo Mercedes
Lewis Hamilton
logo McLaren
Lando Norris
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Lewis Hamilton
Mercedes1:13,26428
2.
Carlos Sainz
Ferrari1:13,286+0,02230
3.
Lando Norris
McLaren1:13,319+0,05531
4.
Pierre Gasly
Alpine1:13,443+0,17927
5.
Max Verstappen
Red Bull1:13,504+0,24029
6.
Charles Leclerc
Ferrari1:13,597+0,33322
7.
Oscar Piastri
McLaren1:13,622+0,35828
8.
George Russell
Mercedes1:13,722+0,45828
9.
Esteban Ocon
Alpine1:13,766+0,50230
10.
Valtteri Bottas
Stake1:13,924+0,66030
11.
Kevin Magnussen
Haas1:14,021+0,75732
12.
Nico Hülkenberg
Haas1:14,053+0,78929
13.
Sergio Pérez
Red Bull1:14,081+0,81723
14.
Fernando Alonso
Aston Martin1:14,091+0,82728
15.
Júki Cunoda
RB1:14,211+0,94731
16.
Daniel Ricciardo
RB1:14,257+0,99329
17.
Kuan-jü Čou
Stake1:14,345+1,08121
18.
Lance Stroll
Aston Martin1:14,402+1,13828
19.
Alex Albon
Williams1:14,807+1,54334
20.
Logan Sargeant
Williams1:15,070+1,80633

Live

Související zprávy

Diskuze