V prvním barcelonském tréninku jsme viděli těsný souboj Norrise a Verstappena
Úvodní tréninkové jízdy ve Španělsku nebyly primárně o dosahování nejrychlejších časů, ale o prověření nových komponentů. Ferrari, Red Bull a Racing Bulls si přinesly velké balíčky vylepšení, ale nejrychlejší čas nezajel ani jeden z těchto týmů. Na konci prvního tréninku se v čele ocitl Lando Norris před Maxem Verstappenem.
McLaren jako jeden ze čtyř týmů se „nepřiznal“ k žádnému vylepšení na monopostu. Podle zprávy Mezinárodní automobilové federace jezdí s komponenty, které jsme už v této sezóně viděli. Na posledních velkých cenách však papájoví měli dobrou rychlost a zatím ji potvrzují.
Druhé místo patří Maxi Verstappenovi, který stejně jako jeho soupeř z McLarenu odjel své nejlepší kolo na měkké směsi. Zdá se, že Red Bull bude mít lepší pátek než na posledních velkých cenách, ačkoli to neproběhlo zcela bez problémů. Verstappen musel ladit nastavení a zbavovat se nedotáčivosti ve středně rychlých zatáčkách, Sergio Pérez měl zase pocit, že s jeho plynovým pedálem něco není v pořádku. Mexičan obsadil páté místo.
Mezi Red Bully jsou Carlos Sainz a George Russell, přičemž oba jezdili na středně tvrdých pneumatikách. Podle předběžných propočtů je mezi mediumkami a softy rozdíl 0,6 sekundy, takže vezmeme-li ho v úvahu, jejich časy nejsou vůbec špatné. Samozřejmě, podvečer by trať měla být o něco chladnější, a tak teoretické rozdíly mezi pneumatikami bude třeba ještě upřesnit.
Ferrari si do Španělska přineslo několik nových komponentů, ale v prvním tréninku jezdil se všemi jen Carlos Sainz. Úkolem Charlese Leclerca bylo nasbírat data k porovnání. Snad bude také rád, protože v první polovině si stěžoval na „příšerné“ vyvážení auta. Monačan stejně jako jeho kolega nenasadil měkké gumy a skončil až dvanáctý.
Druhý monopost Mercedesu s Lewisem Hamiltonem za volantem a středně tvrdými pneumatikami skončil sedmý se ztrátou 0,683 sekundy. Když už se bavíme o Mercedesu, můžeme rovnou vysvětlit, proč se stříbrné šípy „nepřiznaly“ k žádnému vylepšení, i když si do Barcelony přivezly novou podlahu. Podle pravidel FIA jsou totiž týmy povinny uvést jen ty komponenty, které se změnily z hlediska aerodynamických profilů. Podlaha Mercedesu má stejné křivky jako předchůdce, jedná se pouze o odlehčenou verzi.
Do první desítky se vešli Esteban Ocon (středně tvrdé pneumatiky) a Fernando Alonso s Alexem Albonem. Prozraďme ještě, že na mediumkách jezdil i třináctý Pierre Gasly. Z pohledu Alpinu to nevypadá vůbec špatně.
První trénink po 37 minutách přerušila červená vlajka. Přední křídlo Fernanda Alonsa nepřežilo přejezd přes obrubník v deváté zatáčce a jedna jeho část se zlomila. Jelikož zůstala přímo ve středu trati, ředitelství závodu muselo jízdy přerušit, aby maršálové mohli vyjet na trať. Neutrální fáze naštěstí trvala jen necelé čtyři minuty, a tak neměla moc velký vliv na tréninkový program.
Nica Hülkenberga v prvním tréninku nahradil nováček Oliver Bearman a žhavý kandidát na sedačku pro příští rok. Britský jezdec se nenechal zahanbit a na svého týmového kolegu ztratil jen dvě desetiny. Co je ještě důležitější, neudělal žádné chyby a odjel 29 kol.
1. trénink - GP Španělska 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | McLaren | 1:14,228 | 27 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1:14,252 | +0,024 | 27 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:14,572 | +0,344 | 31 |
4. | George Russell | Mercedes | 1:14,614 | +0,386 | 31 |
5. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:14,692 | +0,464 | 28 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | 1:14,867 | +0,639 | 29 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:14,911 | +0,683 | 28 |
8. | Esteban Ocon | Alpine | 1:15,086 | +0,858 | 30 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:15,222 | +0,994 | 26 |
10. | Alex Albon | Williams | 1:15,417 | +1,189 | 25 |
11. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:15,434 | +1,206 | 26 |
12. | Valtteri Bottas | Stake | 1:15,472 | +1,244 | 24 |
13. | Pierre Gasly | Alpine | 1:15,484 | +1,256 | 21 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:15,512 | +1,284 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | RB | 1:15,580 | +1,352 | 30 |
16. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:15,616 | +1,388 | 24 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | 1:15,644 | +1,416 | 30 |
18. | Logan Sargeant | Williams | 1:15,752 | +1,524 | 25 |
19. | Oliver Bearman | Haas | 1:15,865 | +1,637 | 29 |
20. | Júki Cunoda | RB | 1:15,916 | +1,688 | 21 |
Live
- Štítky
- GP Španělska 2024