logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen nechce víc takových závodů: Je to příliš stresující

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 6. 2024

Velká cena Kanady přinesla rozhodně nejvzrušující závod v této sezóně. I když se při pohledu na vítěze zdá, že pokračuje dominance jednoho muže, nedělní dění na trati rozhodně nebylo jednostrannou záležitostí. Max Verstappen si svůj triumf musel vydřít a sám přiznává, že i na jeho vkus to byl příliš stresující závod.

Od jezdců se hodně nasloucháme, že jízda na vodě je vzrušující a zábavná. Vsadíme se však, že kdybychom měli 24 mokrých závodů, potřebovali by po sezóně pořádně dlouhou dovolenou. Potvrdil to v podstatě i Max Verstappen, který nedávno prohlásil, že nejvíc ho baví vyhrávat o 20 sekund. V Kanadě si to však musel vybojovat a sám přiznal, že by nebylo příjemné, kdyby takový závod zažíval každý víkend.

„Je snadné udělat chybu, zvláště když jste na intermediálkách, které se v podstatě sedřou na slicky. Můžete velmi snadno vyletět, protože i když trať vysychala, v některých zatáčkách bylo příliš mnoho vody na hladké gumy. Proto to bylo tak náročné,“ řekl Verstappen po kanadském vítězství.

„Ano, čas od času je takový závod velmi zábavný. Nechcete je příliš často, protože je to příliš stresující. Dnes jsem se ale dobře pobavil,“ dodal Max.

Tým mu podal pomocnou ruku a přidala se i štěstěna, která ho při prvním výjezdu bezpečnostního vozidla poslala do vedení, které už do konce závodu nepustil. Takový je však motorsport a Verstappen připomněl, že v Miami to zase pomohlo Landovi Norrisovi. „Samozřejmě, někdy vám to pomůže a někdy to jde proti vám. Nyní je v tomto směru stav 1:1. Je to součást motorsportu,“ řekl Max.

I když okruh v Montrealu není šitý na míru monopostu RB20, trojnásobný mistr světa zde dokázal vyhrát. Nešlo to však vůbec hladce a potíže se mu nevyhnuly ani v neděli. „Posledních pár závodů bylo dost náročných. I zde jsme měli během celého víkendu řadu problémů. Nyní potřebujeme o něco čistší tři dny. I dnes jsme se trápili s hrboly a obrubníky. Máme tedy na čem zapracovat a pokud to dostaneme pod kontrolu, auto má v tomto směru obrovský prostor pro zlepšení,“ vzkázal Verstappen.

Právě obrubníky dávaly fanouškům McLarenu a Mercedesu naději v závěrečné fázi závodu, kdy si Max postěžoval, že je nemožné je využívat. To v Kanadě znamená nemalou časovou ztrátu, ale soupeři toho v tomto případě nedokázali využít. Verstappen je nepotěšil ani prohlášením, že Red Bull může tento problém vyřešit, aniž by ohrozil silné stránky monopostu.

„Opravdu si myslím, že to můžeme vyřešit, aniž bychom ovlivnili jakoukoli jinou část auta,“ prohlásil Max. „Víme, že je to naše slabina; také vím, že na tom naplno pracujeme, abychom se to pokusili napravit, protože se opravdu zdá, že nás to v současnosti velmi omezuje.“

„Samozřejmě, těším se na okruhy, na kterých nebudou hrboly a obrubníky představovat tak důležitý faktor. Některé týmy jsou na určitých tratích silnější, díky čemuž je to ještě vzrušující,“ dodal Verstappen.

Související zprávy

Diskuze