Ve třetím tréninku ukázal svou sílu Hamilton, krok s ním neudržel ani druhý Verstappen
Po třetím tréninku se nám jména na políčkách favoritů trochu promíchala. Nejrychlejším mužem se stal i poněkud překvapivě Lewis Hamilton. Nejvíce zarážející byl však jeho náskok, se kterým ovládl kvalifikační simulace. Nejblíže mu byl Max Verstappen, ale i Holanďan zaostal o téměř čtyři desetiny sekundy.
Na poměrně krátké trati v Montrealu je 0,374 vteřiny opravdu dost. Přesně tato hodnota dělila Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena v čele výsledků třetího tréninku. Ve skutečnosti však rozestup byl ještě větší; sedminásobný šampion zajel své kolo o poznání dříve, když na trati ještě nebyly tak dobré podmínky. Dost dlouho měl v čele sedm desetin k dobru.
Brit se v jízdě na Okruhu Gillese Villeneuva vyžíval už v pátek. V sobotu k tomu dostal také nové přední křídlo a šlo mu to jako po másle. To se však o Maxovi Verstappenovi nedá říct. Vícekrát si postěžoval na skákání monopostu v prvním sektoru či nedostatek přilnavosti. Inženýr jen povzdechl, že v tréninku s tím už nic neuměl udělat.
Na margo Red Bullu ještě poznamenejme, že Verstappen byl po pátečních problémech nucen vrátit se k monacké pohonné jednotce. Mechanici nechtěli přímo na okruhu rozebírat a opravovat jeho jednotku MGU-K, která selhala ve druhém tréninku. Jelikož Kanada je okruh s vysokými nároky na výkon motoru, v kvalifikaci a v závodě ho to může stát nějaký čas.
George Russell obsadil třetí příčku těsně za Maxem Verstappenem a potvrdil, že se stříbrnými šípy před kvalifikací budeme muset počítat. Čtvrté místo patří domácímu jezdci Lancu Strollovi.
Piloti McLarenu skončili na páté a šesté příčce se ztrátou propastných sedmi desetin vteřiny. Dvojici papájových monopostů dokázal rozdělit Daniel Ricciardo.
Ferrari se v sobotu neumělo najít. Charles Leclerc nejprve manažoval jistý problém, zřejmě s teplotami brzd. Možná i z tohoto důvodu tak výrazně ztrácel na čelo (ostatně rovných osm desetin), ale nebylo to jen tím. „Jsme extrémně pomalí,“ prohlásil ke konci tréninku a jeho inženýr Bryan Bozzi přikývl. Červené monoposty skončily až na desátém a dvanáctém místě.
Ve třetím tréninku jsme viděli jednu červenou vlajku, když Kuan-jü Čou navázal na páteční nehodu a vrazil do bariéry ve druhé zatáčce. Odjel tak jen čtyři kola.
Při Zdi šampionů měla problémy řada jezdců včetně Maxe Verstappena, který do něj ťukl ve svém posledním kole. Zavěšení zadních kol si zde však zlomil jen Alex Albon na Williamsu.
3. trénink - GP Kanady 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:12,549 | 31 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1:12,923 | +0,374 | 32 |
3. | George Russell | Mercedes | 1:12,957 | +0,408 | 33 |
4. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:13,026 | +0,477 | 27 |
5. | Oscar Piastri | McLaren | 1:13,266 | +0,717 | 32 |
6. | Daniel Ricciardo | RB | 1:13,279 | +0,730 | 34 |
7. | Lando Norris | McLaren | 1:13,293 | +0,744 | 32 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:13,340 | +0,791 | 30 |
9. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:13,342 | +0,793 | 29 |
10. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:13,349 | +0,800 | 28 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | 1:13,439 | +0,890 | 30 |
12. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:13,570 | +1,021 | 33 |
13. | Valtteri Bottas | Stake | 1:13,642 | +1,093 | 32 |
14. | Logan Sargeant | Williams | 1:13,663 | +1,114 | 31 |
15. | Júki Cunoda | RB | 1:13,716 | +1,167 | 31 |
16. | Pierre Gasly | Alpine | 1:13,737 | +1,188 | 29 |
17. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:13,777 | +1,228 | 27 |
18. | Alex Albon | Williams | 1:13,880 | +1,331 | 22 |
19. | Esteban Ocon | Alpine | 1:14,075 | +1,526 | 31 |
20. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:18,656 | +6,107 | 4 |
Live
- Štítky
- GP Kanady 2024