Piloti týmu RB září spokojeností: Skvělý pocit…
Ve Formuli 1 se nám již stává takovou drobnou tradicí, že týmy krátce po představení nových monopostů okamžitě míří na okruh a absolvují svůj první filmovací den. Před startem předsezónních testů dává takový postup dokonalý smysl. Stejně tak učinil i obměněný tým Visa Cash App RB, jehož piloti po první zkušenosti s novým autem na okruhu v Misane zářili spokojeností.
Krkolomný název týmu a také krkolomné označení monopostu. Nic to však nezměnilo na tom, že Visa Cash App RB VCARB 01 je jedním z černých koní nadcházející sezóny. Po fantastickém závěru té loňské a s oživenou spoluprací s dominantním Red Bullem je nové auto skutečně velkým příslibem.
Potvrzují to i první dojmy z nového monopostu, které získal Júki Cunoda během filmovacího dne v Misanu. „Na trati byl pocit z auta skvělý. První jízda s VCARB 01 byla celkově hladká,“ řekl médiím japonský závodník.
„Už teď jsem mohl cítit zlepšení o několik kroků ve srovnání s minulým rokem a zároveň to byl velký krok ve srovnání s tím, co jsem zažil takto před dvanácti měsíci. Užil jsem si to i s tímto novým lakováním a novým týmem. Byl to pozitivní den. Řekl bych, že je snadněji zvladatelné a necítil jsem žádné zásadní problémy nebo nestabilitu. Zatím mám pozitivní pocity,“ řekl Cunoda plný optimismu.
Daniel Ricciardo dostal v Misanu stejnou příležitost a jen podtrhl slova svého méně zkušeného týmového kolegy, který však má více zkušeností s týmem a jeho monoposty. „Zatím můžeme jen těžko říct, jak na tom budeme, ale za volantem jsem se cítil opravdu dobře,“ řekl Australan.
„Už můj návrat do rodiny Red Bullu byl něčím, díky čemu jsem se cítil opět sám sebou. Tento rok představuje novou fázi života tohoto týmu. Je to čas, kdy už nejsme vnímáni jako nějaký juniorský tým Red Bullu. Teď tato stáj stojí na vlastních nohách,“ prohlásil Ricciardo.
Nespokojen nemohl být ani technický ředitel Jody Egginton, který doufá, že tým bude pokračovat tam, kde skončil v Abú Zabí. Loni mělo AlphaTauri na konci roku opravdu skvělou formu. Nasazení zavěšení Red Bullu v Singapuru posunulo stáj o velký krok vpřed. Cíle jsou tak jasně stanovené, i když se šéfové týmů při jejich popisu rádi vyjadřují trochu abstraktně.
„Být konkurenceschopní je náš celkový cíl. Chceme tvrdě bojovat ve středu pole, vytěžit z auta veškerou dostupnou výkonnost a odrazit se dále. Myslím si, že když to všechno splníme, tak budeme spokojení,“ řekl Egginton.
„Loni jsme měli skvělý závěr sezóny. Očekáváme, že budeme bojovat ve středu pole a dokážeme se do tohoto boje zapojit o trochu dříve, být trochu konzistentnější a skutečně se dostat do závodu každý víkend. Chceme tvrdě soupeřit o body a snažit se vytěžit z auta a z každého z nás maximum,“ dodal Egginton.