Potřebujeme spíše amerického jezdce než americký tým, prohlásil Vasseur
Pokud jste zastáncem příchodu Michaela Andrettiho do Formule 1, asi se musíte smířit s tím, že jeho „nabídka“ nebude současné desítce na roštu nikdy dobrá. Pokud nestačí ani slib pravého amerického továrního týmu ve spojení s General Motors, tak je asi zbytečné shánět podporu u svých budoucích soupeřů.
Proti vstupu Michaela Andrettiho se staví i Ferrari. Šéf stáje z Maranella, stejně jako všichni jeho kolegové, jednoznačně prohlásil, že proti novému týmu nemá nic. Jeho problém je vždy stejný. Michael Andretti prý nepřináší žádnou „přidanou hodnotu“. Je otázkou, co víc by asi mohl slíbit, když nestačí americké auto s americkým motorem, ale to už je zřejmě jiná otázka.
„Na papíře vždy najdete místo pro jedenáctý tým, možná s výjimkou Monaka nebo Zandvoortu, ale to je jiný příběh,“ řekl médiím Frédéric Vasseur. „Určitě však máme prostor pro jedenáctého účastníka, pokud ten přinese něco Formuli 1.“
Nemůžeme však říct, že by šéf Ferrari nepřišel se svým vlastním řešením. Podle jeho slov by americký jezdec přinesl větší zájem o Formuli 1 ve Spojených státech než americký tým. Jako příklad přitom použil Haas, který má továrnu v britském Banbury, vývoj probíhá v Maranelle a nemalá část jeho aktivit probíhá i v továrně Dallary v italské Parmě. Oficiálně má tým sídlo v Kannapolisu v Severní Karolíně, ale každodenní provoz by se bez něj bez problémů obešel. I sám Günther Steiner přitom ve své knize napsal, že Haas nedokázal ze statusu jediného amerického týmu téměř nic vytěžit.
„F1 je úspěšná v zemích, kde jsou úspěšní jezdci. Jeden z největších úspěchů současné Formule 1 je Holandsko, protože mají Verstappena. Je to spíše záležitost jezdců než týmu a sídla týmu. Podívejte se na americkou stáj Haas,“ řekl Vasseur.
„Pokud mluvíte o týmu Andretti, tak ti se chtějí připojit s úplně stejným modelem jako Haas. Pokud chceme být v USA velmi úspěšní, myslím si, že potřebujeme spíše získat úspěšné americké jezdce, ne americký tým,“ dodal Fred.