logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle italských médií vládne ve Ferrari po testu nového zavěšení „opatrný optimismus“

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 12:04

Ferrari má před sebou poslední šanci na zvrácení nelichotivě se vyvíjející sezóny. Po letní přestávce už neočekáváme nasazení rozsáhlejších vylepšení a těsně před odjezdem na dovolené chystá Scuderia nové zadní zavěšení a údajně i nový posilovač řízení. Ty by měly vyléčit, nebo alespoň zmírnit, největší slabiny monopostu SF-25.

O důležitosti balíčku vylepšení svědčí i skutečnost, že Ferrari využilo pro jeho vyzkoušení filmovací den. To je dnes v podstatě jediná příležitost, jak jezdit se současnými monoposty mimo soutěžní víkendy. Scuderia zahájila skutečně rozsáhlou operaci, do které se zapojili nejen Charles Leclerc a Lewis Hamilton s monopostem SF-25, ale také testovací piloti Kuan-jü Čou, Antonio Fuoco, Antonio Giovinazzi a dva roky starý monopost SF-23.

Jezdilo se minulý týden na okruhu Mugello, jehož vlastníkem je samotné Ferrari. „Ve středu se vydal na trať monopost SF-23 s Kuan-jü Čouem a Antoniem Fuocom, zatímco SF-25 ochutnalo asfalt jen na dvě kola s Antoniem Giovinazzim za volantem. Cílem bylo získat data na srovnávací testy mezi nevylepšeným a vylepšeným SF-25,“ vysvětlil italský portál Formula1.it.

Giovinazzi tak obkroužil dvě kola s monopostem SF-25 bez nového zadního zavěšení. Druhý den přišli na řadu Charles Leclerc a Lewis Hamilton, aby zahájili „skutečný test“ s vylepšenými díly. „Monopost s vylepšeným zavěšením vyjel na trať následující den, tedy ve čtvrtek, s Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem, kteří dostali prostor vyzkoušet nová řešení během 200kilometrového filmovacího dne povoleného FIA,“ píší Italové.

Je jasné, že 200 kilometrů s maximální povolenou rychlostí 200 kilometrů za hodinu a na demonstračních pneumatikách nestačí k úplnému vyhodnocení vlivu nového zavěšení. I málo je však lepší než nic. „Podle našich zdrojů vládne po získání prvních dojmů a pozitivní zpětné vazbě opatrný optimismus. Přesto, jak to ve Formuli 1 bývá, skutečnou kvalitu ukáže až ostré nasazení v závodním režimu,“ píše Formula1.it důkladně připomínajíc, že nešlo o reprezentativní jízdy.

Mugello si na míru upravili

Italský portál přišel s ještě jednou zajímavou informací, která dokazuje, že Scuderia se na tento test důkladně připravila. Na okruhu vznikla provizorní šikana, aby se lépe využil vyhrazený čas, posbírala relevantnější data a důkladně se prověřilo nové zavěšení.

„Veřejnosti téměř unikl detail, který jsme si všimli jen díky videím na sociálních sítích. Na jednom z nich stojí Lewis Hamilton u boxové zídky a sleduje přejezd SF-25. Záběr sice nezachycuje celý úsek, ale z audiozáznamu je jasně slyšet brzdění a nájezd do zatáčky, která se v této části trati nenachází. V tradičním uspořádání by jezdec pokračoval až do brzdného bodu před zatáčkou San Donato, která je značně vzdálena od boxové uličky,“ píše Formula1.it.

„Jde tedy o cíleně vytvořenou změnu, jejímž účelem bylo prověřit chování auta v pomalých úsecích a při akceleraci na výjezdu ze zatáček, tedy přesně v přechodových fázích, které byly slabinou monopostu SF-25. Inženýři si dali záležet, aby nový díl vystavili potřebné zátěži a získali odpovědi, které by mohly vyřešit dlouhodobé neduhy Ferrari,“ dodává italský portál.

Související zprávy

Diskuze