Podle italských médií vládne ve Ferrari po testu nového zavěšení „opatrný optimismus“

Ferrari má před sebou poslední šanci na zvrácení nelichotivě se vyvíjející sezóny. Po letní přestávce už neočekáváme nasazení rozsáhlejších vylepšení a těsně před odjezdem na dovolené chystá Scuderia nové zadní zavěšení a údajně i nový posilovač řízení. Ty by měly vyléčit, nebo alespoň zmírnit, největší slabiny monopostu SF-25.
O důležitosti balíčku vylepšení svědčí i skutečnost, že Ferrari využilo pro jeho vyzkoušení filmovací den. To je dnes v podstatě jediná příležitost, jak jezdit se současnými monoposty mimo soutěžní víkendy. Scuderia zahájila skutečně rozsáhlou operaci, do které se zapojili nejen Charles Leclerc a Lewis Hamilton s monopostem SF-25, ale také testovací piloti Kuan-jü Čou, Antonio Fuoco, Antonio Giovinazzi a dva roky starý monopost SF-23.
Jezdilo se minulý týden na okruhu Mugello, jehož vlastníkem je samotné Ferrari. „Ve středu se vydal na trať monopost SF-23 s Kuan-jü Čouem a Antoniem Fuocom, zatímco SF-25 ochutnalo asfalt jen na dvě kola s Antoniem Giovinazzim za volantem. Cílem bylo získat data na srovnávací testy mezi nevylepšeným a vylepšeným SF-25,“ vysvětlil italský portál Formula1.it.
Giovinazzi tak obkroužil dvě kola s monopostem SF-25 bez nového zadního zavěšení. Druhý den přišli na řadu Charles Leclerc a Lewis Hamilton, aby zahájili „skutečný test“ s vylepšenými díly. „Monopost s vylepšeným zavěšením vyjel na trať následující den, tedy ve čtvrtek, s Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem, kteří dostali prostor vyzkoušet nová řešení během 200kilometrového filmovacího dne povoleného FIA,“ píší Italové.
Je jasné, že 200 kilometrů s maximální povolenou rychlostí 200 kilometrů za hodinu a na demonstračních pneumatikách nestačí k úplnému vyhodnocení vlivu nového zavěšení. I málo je však lepší než nic. „Podle našich zdrojů vládne po získání prvních dojmů a pozitivní zpětné vazbě opatrný optimismus. Přesto, jak to ve Formuli 1 bývá, skutečnou kvalitu ukáže až ostré nasazení v závodním režimu,“ píše Formula1.it důkladně připomínajíc, že nešlo o reprezentativní jízdy.
Mugello si na míru upravili
Italský portál přišel s ještě jednou zajímavou informací, která dokazuje, že Scuderia se na tento test důkladně připravila. Na okruhu vznikla provizorní šikana, aby se lépe využil vyhrazený čas, posbírala relevantnější data a důkladně se prověřilo nové zavěšení.
„Veřejnosti téměř unikl detail, který jsme si všimli jen díky videím na sociálních sítích. Na jednom z nich stojí Lewis Hamilton u boxové zídky a sleduje přejezd SF-25. Záběr sice nezachycuje celý úsek, ale z audiozáznamu je jasně slyšet brzdění a nájezd do zatáčky, která se v této části trati nenachází. V tradičním uspořádání by jezdec pokračoval až do brzdného bodu před zatáčkou San Donato, která je značně vzdálena od boxové uličky,“ píše Formula1.it.
„Jde tedy o cíleně vytvořenou změnu, jejímž účelem bylo prověřit chování auta v pomalých úsecích a při akceleraci na výjezdu ze zatáček, tedy přesně v přechodových fázích, které byly slabinou monopostu SF-25. Inženýři si dali záležet, aby nový díl vystavili potřebné zátěži a získali odpovědi, které by mohly vyřešit dlouhodobé neduhy Ferrari,“ dodává italský portál.