logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc tajemně popisuje problémy v rychlých zatáčkách. Prý je za tím posilovač řízení

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:53

Ferrari si v Silverstonu troufalo na nejlepší výsledek v sezóně. Volné tréninky přinesly nesmírně optimistický obraz, ale od třetí části kvalifikace se to klukům v červeném začalo rozpadat. Tým naznačil krok vpřed, ale nepotvrdil jej dobrým výsledkem. Navíc, Scuderii nadále sužují velmi specifické problémy.

Závěrečné kvalifikační pokusy nevyšly Charlesi Leclercovi ani Lewisi Hamiltonovi. Monacký závodník si následně ve vysílačce pořádně vynadal. Ferrari má dlouhodobě potíže s rychlostí na jedno kolo. Leclerc řekl, že už měsíce si s inženýry hraje s nastavením a hledá řešení, která mu navrátí kvalifikační rychlost. Ta byla v minulosti jeho doménou, ale v této sezóně s ní není spokojen, ačkoli jasně vede v kvalifikačním srovnání s Lewisem Hamiltonem.

Leclerc spustil po kvalifikaci ve vysílačce tirádu na vlastní adresu. Když se uklidnil a předstoupil před média, rozmluvil se o problémech Ferrari, ačkoli nechtěl zacházet do podrobností. „Máme velmi specifické problémy,“ přiznal Leclerc.

„Nejsou to potíže s vyvážením a nejsou to potíže s přilnavostí. Nechci zacházet do detailů, ale je to něco velmi zvláštního, s čím musíme bojovat, zejména v rychlých zatáčkách je to ještě náročnější. Doufám, že to dokážeme vyřešit. Promiňte, ale nemůžu zacházet do podrobností,“ vzkázal Leclerc.

Charles však zdůraznil, že tento problém se týká výhradně kvalifikace, nikoli závodu, což je ještě zvláštnější. V sobotu potřebujete vyždímat z monopostu každou tisícinku výkonnosti. Přesně to se mu v posledních letech dařilo téměř dokonale. Potíže jsou prý nejvypuklejší v rychlých zatáčkách, kterých je v Silverstonu plno.

„Charles řekl, že nebude mluvit o podrobnostech. Musím se držet pravidel týmu a nebudu nic prozrazovat. Dá se to napravit, ale je pravda, že s něčím se trápíme,“ řekl šéf stáje Frédéric Vasseur, když se ho novináři ptali přesně na toto téma.

Podle Motorsport.com je za tím posilovač řízení

Jelikož oficiální zdroje zůstaly zticha, jsme odkázáni na ty zákulisní. Leclerc řekl, že to nesouvisí s vyvážením ani množstvím přítlaku, ale víc neprozradil. „Podle informací portálu Motorsport.com souvisí problém se systémem posilovače řízení,“ prohlásil známý portál.

Nebilo by to poprvé, co měl některý z pilotů problém s posilovačem řízení. Vždy je sporné, jak velké potíže může zapříčinit tento komponent, přestože je naprosto klíčový pro jezdcovu zpětnou vazbu. „V případě Ferrari se problém zdá být nejvypuklejší v rychlých úsecích, kdy jezdci maximálně tlačí na pilu a systém čelí velké zátěži pod přetížením,“ píše Motorsport.com.

„Máme připravena některá vylepšení, která by měla odstranit konkrétní problémy. Myslím si, že nám to na některých tratích pomůže. Je to trochu škoda, ale pokusíme se to odstranit,“ slíbil Leclerc.

Související zprávy

Diskuze