logo F1zpravy.czF1online.sk

Piastri: Nerad viním vítr, ale…

Oscar Piastri
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerlvčera 23:38

Oscar Piastri se sice v Silverstone nedočkal pole position, avšak zdolal týmového kolegu, což je pro něj klíčové v bitvě o šampionát. Australan věří, že v neděli bychom mohli být svědky napínavé bitvy, a touží se posunout dopředu.

Lídr šampionátu byl po prvních pokusech v Q3 nejrychlejší a rýsovala se jeho další pole position. Závěrečné kolo mu však nevyšlo ideálně a neměl nárok na Maxe Verstappena.

„První kolo bylo velmi dobré. Každým pokusem jsem se zlepšoval. Poslední pokus v Q3 byl však trochu neučesaný, v některých momentech mě to až překvapilo. Nerad viním vítr, avšak musím se podívat, zda to bylo i jím. Možná jsem se zkrátka snažil až příliš. Celkově jsem však spokojený. Celý víkend to bylo těsné, proto druhé místo není špatné,“ řekl Oscar Piastri.

Australan se vrátil k víkendu v Suzuce, kde se McLareny také musely sklonit před Maxem Verstappenem. I tam se jezdilo v chladnějších podmínkách a s tvrdšími pneumatikovými směsmi.

„Nepřekvapilo mě Maxovo tempo. Je to tu podobné jako v Suzuce. Velkým překvapením pro mě spíše bylo Ferrari, proto mě nezaskočilo, že je to tak těsné. Zajímavé je, že každý tým získává čas na kolo někde jinde, ale na konci jsme všichni skončili na téměř stejné úrovni,“ pokračoval 24letý Australan.

Pokud si vzpomenete na Japonsko, tak v Suzuce jsme sledovali minimum předjetí a žádné v čele. V Silverstone by to však mohla být i při nepředvídatelném počasí trochu jiná zápletka.

„Věřím, že to tak bude. I pneumatiky budou zřejmě jiné než v Japonsku. Různá auta mají odlišné silné stránky, takže uvidíme, kdo najde nejlepší kompromis. Představuje to dobrý předpoklad na předjíždění, což by mě potěšilo.“

Jedním z top témat neděle bude přítlak. Max Verstappen zvolil menší zadní křídlo, což mu pomáhá na rovinkách, kde by se tedy mohl ubránit McLarenům. Na druhé straně, Red Bull tím může více trpět na degradaci pneumatik. Pokud by navíc zapršelo, tak týmy ocení více přítlaku.

„Těžko to předpokládat. Věřím, že náš balíček s vyšším přítlakem bude fungovat lépe. Ne vždy platí, že vyšší přítlak vám přinese lepší rychlost ve všech zatáčkách. V některých jsme stále pomalejší než Max. Není to tedy tak přímočaré. Uvidíme, jak se to v neděli vyvine,“ uzavřel Oscar Piastri.

Související zprávy

Diskuze