Stačilo odstranit nedotáčivost: Dovolilo mi to více zatlačit, říká Verstappen

S Maxem Verstappenem je třeba vždy počítat. Toto ponaučení si celá Formule 1 odnáší ze soboty v Silverstone, kdy Red Bull se svým hvězdným jezdcem dokázal opět nečekaně udeřit a překonal i dominantní McLareny. Stačilo přitom relativně málo, a sice odstranit nedotáčivost monopostu.
Red Bull se v sobotu rozhodl změnit vyvážení. Inženýři věřili, že lékem na tréninkovou nedotáčivost auta by mohlo být jednoduše menší zadní křídlo. Díky němu byl Verstappen velmi rychlý na rovinkách, ale co je důležitější, mnohem spokojenější byl i v zatáčkách.
„S tím druhým křídlem jsme v pátek vypadali být trochu pomalí, navíc to bylo hrozně nedotáčivé. Museli jsme se pokusit zmírnit tu nedotáčivost a zdá se, že to zafungovalo,“ pustil se do vysvětlování Max Verstappen, který pole position získal s náskokem 103 tisícin sekundy před Oscarem Piastrim.
Inženýři Red Bullu opět ukázali svou vynalézavost. „Vyvážit to bylo velmi těžké. Dnes jsme tu nedotáčivost určitě zlepšili, což mi umožnilo více zatlačit. Včera nás to zaskočilo, nečekali jsme to. V tom případě je třeba pracovat s nástroji, které máte k dispozici. Naštěstí jsme se vydali správným směrem.“
V prvních dvou částech kvalifikace to však na pole position nevypadalo a Verstappen s tímto konstatováním souhlasí. „V kvalifikaci jsem si říkal, že jsme blízko, ale ne dostatečně blízko. To platilo až do posledního kola, kdy se to všechno sladilo dohromady a balanc byl o něco lepší. Vsadili jsme na méně přítlaku. Přirozeně, na rovinkách jsme byli o něco rychlejší, ale v zatáčkách to bylo náročnější.“
Dalším faktorem byl vítr, který Red Bullu nedělal takové problémy při posledním pokusu. Rozhodnutí odložit ostré kolo na poslední chvíli se vyplatilo. „Tak jsme si to naplánovali. Všichni vyrazili z boxů poměrně brzy, ale tady je vždy větrno. Při prvním pokusu v Q3 jsem se necítil tak dobře s tím větrem, ale každého trápily stejné problémy. Naštěstí při druhém pokusu byl vítr o něco stabilnější,“ poukázal na další činitel.
Max Verstappen poděkoval i továrně, která na víkend v Silverstone připravila novou podlahu. Ještě si netroufl vyjádřit její vliv v číslech, ale „určitě nám pomohla“. „To je skvělé. Každý jde naplno, aby vylepšil auto. Já jsem velmi rád, že jsme novou podlahu dostali už tady.“
Po zisku pole position se Red Bull může začít připravovat na neděli. Výhoda jízdy v čistém vzduchu bude důležitá, jelikož s malým zadním křídlem Verstappenovi hrozí vyšší degradace zadních pneumatik.
„Je zajímavé, že Ferrari je nesmírně rychlé v zatáčkách a trochu pomalejší na rovinkách. McLaren je někde mezi, nu a potom jsme tu my, velmi rychlí na rovinkách, ale pomalejší v zatáčkách. Bude to zajímavé, jak to celé dopadne včetně toho, jak se budou chovat pneumatiky. Doufám, že se dočkáme vzrušujícího závodu s více týmy ve hře,“ uzavřel sobotu v Silverstone.