Famózní, brilantní, neuvěřitelný. Verstappen zrušil McLareny jízdou jako z jiné planety

Po víkendových trénincích takový výsledek čekal jen málokdo. Max Verstappen v posledním kvalifikačním kole předvedl jízdu, která se nedá hodnotit jinak než superlativy. Úřadující mistr světa ukázal, proč čtyři mistrovské tituly nezískal náhodou, a zdolal dominantní McLareny i všechny domácí miláčky.
Red Bull v průběhu kvalifikace nepůsobil jako favorit na pole position a o hladkém průběhu se hovořit rozhodně nedalo. Verstappen hlásil problémy s převodovkou, jindy s vyvážením vozu. Režie nám nabídla i grafiku, podle které Nizozemec byl nejrychlejší na rovinkách a v rychlých zatáčkách, ale až osmnáctý v pomalých sekcích.
To mu nakonec sobotu nepokazilo. V posledním kole to rozbalil ve velkém stylu. Po prvních dvou fialových sektorech jsme už jen s otevřenými ústy čekali, co předvede v závěru trati. Pneumatiky už toho zřejmě měly dost a Verstappen se v poslední třetině okruhu nedokázal vyrovnat ani svému osobnímu maximu, ale na McLareny to stačilo.
Oscar Piastri ztratil na jeho čas 1:24,892 více než jednu desetinu sekundy a téměř identickou ztrátu zaznamenal i Lando Norris. McLareny rozhodně nemohou být spokojené s takovým výsledkem. Je trochu překvapující, že na pokvalifikačních rozhovorech působili tak spokojeně.
V Mercedesu věřili, že nižší teploty je vrátí do hry. Trať měla méně než 30 °C, což stříbrným šípům určitě vyhovovalo. George Russell to vytáhl na čtvrté místo a na jezdce McLarenu ztratil jen pár setin. Kimi Antonelli skončil sedmý, ale přenáší si penalizaci z Rakouska, a tak odstartuje až z desáté příčky.
Fanoušci Ferrari po pátku živili naději, že o pole position bude bojovat i červený tým. Lewis Hamilton se po prvních pokusech v Q3 dokonce dostal na druhé místo mezi Piastriho a Norrise, ale v závěru nedokázal najít dostatek času k dobru a skončil pátý. Charles Leclerc věřil, že toho ve voze zůstalo mnohem více. Důkazem toho je jeho expresivní vysílačka: „Sakra, sakra, sakra, já to ser*! Já jsem takové hovno, já jsem takové hovno! Přesně to jsem!“
Do první desítky se probojovali i Ollie Bearman, který však ztratí deset příček za zkrat ve třetím tréninku, Fernando Alonso a Pierre Gasly, jehož kolega si sice dokázal dohodnout novou spolupráci se známým sponzorem Sergia Péreze Claró, ale na trati mu to nijak nepomohlo.
První část kvalifikace přerušil červenou vlajkou právě Colapinto. Flavio Briatore z jeho jízdy rozhodně nebude mít radost vzhledem k tomu, že Argentinec v poslední zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a skončil v bariéře. Rozběhnout se ještě dokázal, ale nakonec byl nucen odstavit svůj monopost na úrovni výjezdu z boxové uličky.
Júki Cunoda tentokrát nevypadl v Q1, ale do elitní desítky se nedostal. Totéž platí o Williamsech. Alex Albon se ve vysílačce omlouval svému týmu a naznačoval, že tlačil na nesprávné změny v nastavení monopostu.
Velká cena Velké Británie je na programu v neděli v 16:00 našeho času.

Kvalifikace - GP Velké Británie 2025






Jezdec | Tým | Q1 | Q2 | Q3 | Ztráta | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:25,886 | 1:25,316 | 1:24,892 | ||
2. | McLaren | 1:25,963 | 1:25,316 | 1:24,995 | +0,103 | |
3. | McLaren | 1:26,123 | 1:25,231 | 1:25,010 | +0,118 | |
4. | Mercedes | 1:26,236 | 1:25,637 | 1:25,029 | +0,137 | |
5. | Ferrari | 1:26,296 | 1:25,084 | 1:25,095 | +0,203 | |
6. | Ferrari | 1:26,186 | 1:25,133 | 1:25,121 | +0,229 | |
7. | Mercedes | 1:26,265 | 1:25,620 | 1:25,374 | +0,482 | |
8. | Haas | 1:26,005 | 1:25,534 | 1:25,471 | +0,579 | |
9. | Aston Martin | 1:26,108 | 1:25,593 | 1:25,621 | +0,729 | |
10. | Alpine | 1:26,328 | 1:25,711 | 1:25,785 | +0,893 | |
11. | Williams | 1:26,175 | 1:25,746 | |||
12. | Red Bull | 1:26,275 | 1:25,826 | |||
13. | Racing Bulls | 1:26,177 | 1:25,864 | |||
14. | Williams | 1:26,093 | 1:25,889 | |||
15. | Haas | 1:26,136 | 1:25,950 | |||
16. | Racing Bulls | 1:26,440 | ||||
17. | Stake | 1:26,446 | ||||
18. | Aston Martin | 1:26,504 | ||||
19. | Stake | 1:26,574 | ||||
20. | Alpine | 1:27,060 |
- Štítky
- GP Velké Británie 2025