Verstappen: Mizerný den

Člověče, on opravdu nesnáší nedotáčivost. Těmito slovy zhodnotil reportér Sky Sports Simon Lazenby páteční rozhovor nespokojeného Maxe Verstappena. Nizozemec neměl mnoho důvodů k úsměvu a při pohledu na chování monopostu RB21 to není žádné překvapení.
Ve druhém tréninku se Max Verstappen přiblížil k čelu výsledkové listiny na 0,498 sekundy, což je pro obhájce titulu nepřijatelné manko. Blíže se však zatím dostat nedokázal. Podle Christiana Hornera byla kamenem úrazu nedotáčivost monopostu.
Nepříjemný musel být zejména průjezd zatáčkami Brooklands a Luffield, které jsou frustrující i pro pilota v autě, které netrpí nedotáčivostí. Verstappen musel mít v kokpitu pocit, že v těchto zatáčkách tráví celou věčnost a nebylo by to daleko od pravdy. Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera se v nich tvořilo 90 procent z jeho manka.
„Já osobně jsem měl docela mizerný den. Autu chybí dobré vyvážení a v jednotlivých zatáčkách to bylo velmi náročné. Pro nás to byl bídný den,“ zhodnotil Max Verstappen. Rozhodně neskákal radostí. Jak upozornil Jenson Button, z pohledu Red Bullu zřejmě řešení není tak jednoduché jako zvýšit přítlak na předním křídle a vyladit nedotáčivost.
Nizozemský závodník sám během pátečních tréninků konstatoval, že buď je auto přetáčivé, nebo mu ustřeluje zadní část. Red Bullu se nepodařilo najít ten zlatý střed, kdy je auto přetáčivé a Verstappen může ukázat své jezdecké umění, ale zadní část ještě nemá tendenci ustřelit.
Verstappen však tvrdí, že ze své ztráty není překvapený. „Ani ne. Každý víkend řešíme jiný scénář. Tady je vítr a zdá se, že naše auto je na něj dost náchylné. Celkově to nebyl jednoduchý den,“ pokračoval.
Vítr hraje v Silverstone důležitou roli a na monopost Red Bullu má značný vliv. „Je velký, ale to není výmluva, protože každý se s ním musí popasovat. Není to jednoduché, ale všichni jsme na jedné lodi.“
Má Max nějaké nápady, co by s inženýry mohli v noci podniknout, aby to v sobotu bylo lepší? „Možná pár, na které se podíváme. Myslím si však, že celkově nám chybí výkon.“