logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc proklíná nutnost šetřit prkno: Nevyhovuje to mému jezdeckému stylu ani vyvážení

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:13

Ferrari se v Rakousku přiblížilo k McLarenu, ale pořád nebylo dost blízko. Scuderii se podařilo dobře kvalifikovat a změnami nijak neutrpělo závodní tempo monopostu SF-25. To však stále kompromituje nutnost šetřit prkno a ubírat v nájezdu do zatáček. Je jasné, že Charles Leclerc a Lewis Hamilton takto v závodě ztratili spoustu času.

Když se Oscar Piastri dostal na startu před Charlese Leclerce, toho čekal velmi osamělý závod. Po tomto okamžiku byla možná nejzajímavější událostí závodu Monačana výměna slov s Bryanem Bozzim. „Charlesi, potřebujeme ubírat plyn v každé zatáčce a v každém kole,“ řekl inženýr, na což Leclerc odpověděl: „Přesně to i dělám, Bryan, přesně to i dělám.“

Abychom vysvětlili, o co jde. Monopost Ferrari má problém s ochranou desky pod podlahou, pro jejíž opotřebení už byl jednou v této sezóně diskvalifikován. To vyžaduje nutnost ubírat plyn a nebrzdit tvrdě v zatáčkách. I když vám to ušetří palivo, pohonnou jednotku, brzdy a v tomto případě i desku pod podlahou, každé „lift and coast“ znamená časovou ztrátu.

„Opravdu doufám, že se nám to podaří vyřešit,“ řekl s hlubokým výdechem Leclerc po závodě pro televizi Sky. „Dnes to bylo velmi náročné a musel jsem to důkladně manažovat, zejména v prvním stintu.“

„Nevyhovuje to mému jezdeckému stylu ani mému vyvážení a velmi jsem se trápil nejen v prvním stintu, ale také v některých částech druhého stintu. Toto je však způsob, jakým momentálně musíme jezdit,“ dodal Leclerc.

Rakouský víkend rozhodně přinesl i pozitiva. I když Ferrari muselo manažovat své tempo a skončilo se ztrátou dvacet vteřin na McLaren, třetí a čtvrté místo v cíli představuje nejlepší výsledek a nejvyšší jednorázový bodový zisk týmu v této sezóně. Scuderia se s náskokem jediného bodu vrátila na celkové druhé místo, což zní přímo neuvěřitelně, když si uvědomíme, jak obrovské kritice tento tým čelí doma v Itálii.

„Pracujeme správným směrem. Tento víkend jsme přivezli vylepšení, která nám trochu pomohla snížit ztrátu, ale ta je stále značná. Musíme zatlačit na pilu a co nejdříve přivést co nejvíce vylepšení, abychom ji uzavřeli. Celkově to však byl pozitivní víkend. Z tohoto pohledu jsem rád, že jsme maximalizovali náš potenciál. Teď ho potřebujeme zlepšit,“ konstatoval Charles.

Podle mnohých je v současnosti zbytečné jakékoli úsilí. Ferrari už tuto sezónu nezachrání a jakékoli vylepšení letošního monopostu jsou považovány za ztrátu času a prostředků. Podle Charlese však Ferrari potřebuje letos alespoň něco dokázat.

„Vždy je důležité vyhrát alespoň nějaký závod pro lidi doma v Maranelle, pro lidi na trati i pro nás jezdce. Potřebujeme vědět, že to dokážeme zvrátit a budeme znovu konkurenceschopní. Bylo by to hezké. Na druhé straně, v této chvíli je velmi nepravděpodobné, že zabojujeme o titul, protože bodový rozdíl je velmi výrazný a nemyslím si, že McLaren začne odrazu odvádět špatnou práci,“ řekl Leclerc.

„Musíme se však dál soustředit a pokračovat v tvrdé práci. Když se v této sezóně ještě dokážeme něco naučit, tak se to musíme naučit,“ dodal Charles.

Související zprávy

Diskuze