Leclerc nezměnil názor a jednu zastávku považuje za lepší, neúspěch však bere na sebe

Ferrari pokračuje v drobných a nenápadných záblescích určitého potenciálu, které však následně zastíní absolutními výbuchy. Podobně to bylo i v Kanadě, kde měl Charles Leclerc na konci prvního stintu srovnatelné tempo s Landem Norrisem, ale v ostatních fázích nebyla rychlost jeho Ferrari nijak výjimečná. Jediným otazníkem po závodě byla strategická rozhodnutí, která by však pravděpodobně nezměnila konečný výsledek.
Leclerc se během závodu dostal do další strategické polemiky se svým týmem. Můžeme vést akademické debaty o tom, zda by mu jedna zastávka v boxech pomohla k lepšímu výsledku, ale nemůžeme zpochybňovat, že hlavním důvodem pátého místa je tempo monopostu a neúspěšná kvalifikace.
„Nevím, jestli jsme mohli dosáhnout lepšího výsledku, ale byl jsem si docela jistý, že jedna zastávka by pro mě byla lepší volbou. Myslel jsem si, že jsem v prvním stintu odvedl dobrou práci s pneumatikami a viděl jsem, že jezdci na středně tvrdých pneumatikách na to mohli tlačit,“ řekl po závodě Charles Leclerc.
„Byl jsem přesvědčen, že jedna zastávka v boxech je nejlepší možnost, ale rozhodli jsme se jinak. Nemám v kokpitu všechny informace, ale rozhodli jsme se pro dvě zastávky. Vydal jsem ze sebe to nejlepší a výsledkem je páté místo, které je to nejlepší, čeho jsme dnes mohli dosáhnout,“ konstatoval nakonec Leclerc.
Ten se po závodě vrátil ke své nehodě z prvního tréninku, která ho připravila v podstatě o 120 minut na trati. Po pátku byl přesvědčen, že to jeho rychlost neovlivní, což v sobotu také dokázal, ale v neděli označil tuto chybu za jeden z důvodů nepříliš působivého představení Scuderie v Kanadě.
„Myslím si, že jsme zaplatili cenu za moji chybu v prvním tréninku a provoz v kvalifikaci. Pravděpodobně já jsem ten, který za tyto dvě chyby nese největší odpovědnost. Pokud jde o dnešní závody, tak možná strategie mohla být lepší, ale nejvíce nás zabrzdila pozice na startu,“ přiznal monacký závodník.
Mercedes má za sebou vynikající víkend a dostal se před Ferrari zpět na druhé místo Poháru konstruktérů. Pokud Kanada přinesla fanouškům nějakou naději, tak možná se nám startovní pole opět o něco vyrovnalo. Nebo to způsobila specifika okruhu v Montrealu? „Myslím si, že je to důsledek charakteru okruhu. Mercedes byl na této trati velmi silný i loni. McLaren však zůstává favoritem, ale velmi rád bych se mýlil,“ míní Leclerc.