V druhém tréninku Russell těsně překonal Norrise, Leclerc jízdy vynechal

Přípravy na Velkou cenu Kanady pokračovaly těsně před půlnocí našeho času druhým tréninkem. Nejlepší kolo v něm odjel George Russell z Mercedesu, kterému zatím vyhovují nižší teploty. Nejblíže se k jeho času dokázal dostat Lando Norris na McLarenu.
V druhém tréninku jsme na trati viděli v podstatě jen osmnáct jezdců. Charles Leclerc v něm zcela chyběl. Ukázalo se totiž, že v prvním tréninku se nepoškodilo jen zavěšení jeho monopostu, ale dokonce i šasi. Tým se ho ani nesnažil poskládat, jelikož podle pravidel pilot nesmí jezdit v ten samý den, ve kterém vyměnil šasi. Leclerc tak sledoval druhý trénink jen zpoza bariér.
Žádný užitek z druhého tréninku neměl ani domácí Lance Stroll, který už po šesti minutách a ve svém prvním ostrém kole trefil bariéru na výjezdu ze sedmé zatáčky. Po pár metrech zavěšení zcela zkolabovalo. Kanaďan se ještě chtěl vrátit do boxů, ale inženýr mu to zakázal. Podle pravidel není povoleno jezdit s monopostem v takovém stavu.
Ani ostatní se nevyhnuli chybám. Projet poslední šikanu bez zkrácení trati byla výzva pro celé startovní pole. Viděli jsme i hodiny Franca Colapinta v druhé zatáčce, které byly téměř identické jako v prvním tréninku, či klouzání monopostů v desítce. Na trati je stále poměrně málo gripu.
Velkou záhadou byly i měkké pneumatiky, které se podle McLarenu chovaly zcela nepředvídatelně. Lando Norris svému týmu vysvětloval, že vůbec neví, s jakou přilnavostí může počítat v jednotlivých úsecích okruhu. Nakonec zajel svůj nejlepší čas až na třetí pokus, do té doby se pohyboval v hloubce pole i s týmovým kolegou Oscarem Piastrim.
George Russell zajel nejrychlejší kolo na středně tvrdých pneumatikách, které by z tohoto důvodu měly být nejoblíbenější volbou týmů. Lando Norris na jeho čas 1:12,123 ztratil 28 tisícin sekundy a třetí Kimi Antonelli téměř tři desetiny.
Za pomyslným tréninkovým pódiem se umístil Alex Albon. Williamsu se v Kanadě očividně daří a i sedmé místo Carlose Sainze týmu dodává naději, že v neděli by mohl získat dvojité body.
Barvy Aston Martinu nakonec reprezentoval jen Fernando Alonso. Britský tým však vsadil na poměrně zvláštní tréninkovou taktiku, když španělský jezdec obul jen měkké pneumatiky. Ostatní sbírali data i na středně tvrdé a tvrdé směsi.
Lewis Hamilton obsadil osmé místo, když si taktéž musel nejednou zkrátit poslední šikanu. Tým žádal o pomoc v této sekci se zadní částí auta, ale ujišťoval, že jinak měl z jízdy celkem dobrý pocit.
Až na devátém místě je Max Verstappen. Nizozemec nejdříve hovořil o nervózním autě, jehož zadní část „strašně skákala“. Když se později chtěl pustit do kvalifikační simulace, musel ji ukončit ještě před jejím startem; do poslední šikany se nevešel už v přípravném kole. Brzdy se podle jeho slov vůbec nechtěly zakousnout.

2. trénink - GP Kanady 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mercedes | 1:12,123 | 33 | ||
2. | McLaren | 1:12,151 | +0,028 | 32 | |
3. | Mercedes | 1:12,411 | +0,288 | 33 | |
4. | Williams | 1:12,445 | +0,322 | 36 | |
5. | Aston Martin | 1:12,458 | +0,335 | 31 | |
6. | McLaren | 1:12,562 | +0,439 | 32 | |
7. | Williams | 1:12,631 | +0,508 | 37 | |
8. | Ferrari | 1:12,653 | +0,530 | 34 | |
9. | Red Bull | 1:12,666 | +0,543 | 31 | |
10. | Racing Bulls | 1:12,751 | +0,628 | 30 | |
11. | Racing Bulls | 1:12,799 | +0,676 | 31 | |
12. | Alpine | 1:12,874 | +0,751 | 34 | |
13. | Stake | 1:12,896 | +0,773 | 32 | |
14. | Stake | 1:12,914 | +0,791 | 33 | |
15. | Red Bull | 1:12,939 | +0,816 | 35 | |
16. | Haas | 1:13,080 | +0,957 | 36 | |
17. | Haas | 1:13,175 | +1,052 | 33 | |
18. | Alpine | 1:13,898 | +1,775 | 33 | |
19. | Aston Martin | - | - | 2 | |
20. | Ferrari | - | - |
- Štítky
- GP Kanady 2025