logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc nevyčítá Verstappenovi protesty: Asi bych se také ozval

Max Verstappen a Charles Leclerc
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 6. 2025

Podobných incidentů vidíme během závodu spoustu. Šlo o drobnou epizodu, ale vzhledem k celkové situaci i zúčastněné strany přerostla do něčeho většího a dokonce na pár hodin ohrozila pódiové umístění Charlese Leclerca. Vyšetřování kontaktu mezi ním a Maxem Verstappenem nakonec mělo pro pilota Ferrari příznivý rezultát.

Nizozemský závodník na tvrdých pneumatikách při restartu téměř vyletěl na výjezdu z poslední zatáčky. S nasazením veškerého talentu to nakonec zachránil, ale třetí místo před rozjetým pilotem Ferrari neubránil.

Když se řítili bok po boku po cílové rovince, Charles se snažil natlačit soupeře na vnější stranu a „přicucnout“ se do zákrytu pilotů McLarenu před sebou. Tehdy došlo ke kontaktu, ze kterého se Verstappen snažil vytěžit všechny výhody, protože čelil frontálnímu útoku od pilotů za sebou. V jednu chvíli dokonce do vysílačky řekl, že pilot Ferrari by mu měl vrátit třetí místo.

„Pokud by to bylo opačně, pravděpodobně bych se také ozval,“ přiznal novinářům Charles Leclerc. „Bojovali jsme o třetí místo a on se snažil udělat všechno, aby ho získal zpět.“

„Podle mě mu bylo jasné, že s jeho pneumatikami ho na trati získá zpět jen velmi těžko. Upřímně, nemám k tomu žádný zvláštní postoj. Nebylo na tom nic výjimečného, prostě jsem ho předjel z vnitřní strany. Snažil se mě vytlačit na špinavou část trati, ale já jsem se dostal dopředu, protože po jeho chybě jsem měl lepší rychlost,“ vzpomíná Leclerc na klíčový okamžik v jeho boji o stupně vítězů.

„Pak jsem se snažil dostat do zákrytu za McLareny, pohnul jsem se trošičku doleva, ale on ani náhodou nevypadal, že se hodlá posunout. Došlo k drobnému kontaktu, ale bylo to docela nevinné,“ dodal Leclerc.

Záležitost se nakonec dostala až na stůl komisařů. I když jsme viděli horší incidenty, které se neprošetřovaly, v tomto případě se na ředitelství závodu rozhodli, že si raději předvolají všechny zúčastněné strany. Rozhodnutí nakonec znělo v Charlesův prospěch.

„Obě auta se uprostřed trati posouvala mírně směrem k sobě a došlo k lehké kolizi. Oba jezdci byli toho názoru, že kolizi se dalo vyhnout a potenciálně mohlo dojít k velké srážce, ale ani jeden z jezdců nebyl zcela nebo z větší části na vině. Za těchto okolností jsme se rozhodli neudělit žádný trest,“ stojí v prohlášení komisařů.

Leclerca podle vlastních slov povzbudilo, když se dozvěděl, že Verstappen je na tvrdých pneumatikách. Už čtvrté místo, které v tu chvíli držel, by pro pilota Ferrari znamenalo, že maximalizoval svůj výsledek, ale takhle se mu naskytla nemalá příležitost.

„Když jsem se dozvěděl, že Max je na hardech, jen jsem si řekl, že to nejsou ideální pneumatiky na posledních pět kol. Nemusel jsem šetřit baterii a věděl jsem, že se můžu naplno vrhnout do útoku a mám šanci na pódium,“ vzpomíná Leclerc.

„Max se do poslední zatáčky vydal s velkým odhodláním, ztratil kontrolu nad zadkem a následně jsme šli prakticky bok po boku. Byl jsem velmi rád, že jsem se dostal na třetí místo,“ dodal Charles.

Související zprávy

Diskuze