logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc připisuje pódium sobotní strategii: Čerstvé softy byly zásadní

Charles Leclerc a Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 6. 2025

Po sobotě jsme se ptali, zda se Ferrari vyplatilo obětovat pozici na startu ve prospěch čerstvé sady měkkých pneumatik. Charles Leclerc na to po závodě odpověděl, že ano. V prvním stintu měli všichni kolem obuty použité měkké gumy, zatímco on měl čerstvé. To byl podle jeho slov zásadní obrat ve vývoji jeho závodu.

Monacký závodník opět převýšil svého týmového kolegu. Jak se ukázalo, závodní tempo jeho Ferrari nebylo tak skvělé jako například v Imole, ale Charles udělal se svým týmem opět všechno správně. S pomocí nepředvídatelných okolností dostal Ferrari na pódium a nepochybně maximalizoval potenciál svého monopostu.

„Myslím si, že ano,“ odpověděl Leclerc na otázku, zda nedělní pódium „stvořila“ sobotní kvalifikační strategie. „V prvním stintu jsem byl strašně silný a podle mě jsem byl strašně silný proto, že jsme měli sadu pneumatik, kterou jsem v sobotu nevyužil. Na live timingu to možná vypadalo, že byla použita, ale já jsem na ní absolvoval jen přípravné kolo, takže to byly v podstatě čerstvé gumy. Přesně tyto pneumatiky jsem mohl použít v závěru Q3, ale rozhodl jsem se, že to neudělám. To podle mě byla zásadní skutečnost.“

„Třetí stint na středně tvrdých pneumatikách však byl horší, než jsem očekával. Čtvrté místo by podle mě dnes bylo možné,“ pokračoval monacký závodník, který nakonec skončil na pódiu, protože mu do karet zahrál výjezd bezpečnostního vozidla. „Naštěstí na konci závodu vyjel na trať safety car. V Imole jsme na něj měli smůlu, dnes jsme měli štěstí. Jsem šťastný, že jsem to dotáhl až na pódium.“

V celém zmatku závěrečného restartu trochu zaniklo, že Charles měl ve třetím stintu a před výjezdem safety caru naprosto příšerné tempo. Nakonec ho to nemuselo mrzet. Jednak měl dostatečný náskok, ale také přišla neplánovaná výměna pneumatik. Je však třeba říci, že i po restartu ztrácel hromadu času.

V závěru se jezdilo jen na šest kol a Leclerc poměrně rychle překonal Verstappena, ale přesto ztratil v cíli na McLareny deset vteřin, což jen potvrzuje převahu stáje z Wokingu. „Známe naše omezení a ty se mezi prvním a posledním stintem mnohem obtížněji manažovaly. Proto jsme ztratili obrovské množství času ve srovnání s prvním stintem. Musíme to pochopit, ale já už mám vysvětlení. Samozřejmě, nechci mluvit o detailech, ale jsem si docela jistý, že vím, odkud to přišlo,“ řekl optimisticky Leclerc.

„Nečekal jsem to a bylo to něco nového. Musíme najít řešení, co není zaručeno, ale jsem rád, že víme, odkud se to vzalo,“ dodal monacký závodník.

Související zprávy

Diskuze