Antonelli se cítil zahanbeně, proto zkusil „optimistický“ manévr, myslí si Bortoleto

Gabrielu Bortoletovi se v neděli podařilo dojet do cíle navzdory tomu, že v prvním kole trefil bariéru. K incidentu došlo po souboji s Kimim Antonellim, na kterého má pilot Sauberu těžké srdce. Jeho „velmi optimistický“ manévr si vysvětluje tím, že ztrapnil Antonelliho, který následně nedokázal zachovat chladnou hlavu.
Brazilskému jezdci se v prvním kole podařilo předjet Kimiho Antonelliho v nejpomalejší zatáčce celého kalendáře. Už o dvě zatáčky později se však Mercedes pokusil natlačit zpět na svou startovní pozici, ale prý ne s úplně čistou hlavou, ale zbrklým způsobem. Vyústilo to v Bortoletovou nehodu.
— pitstop (@pitstop13213) May 25, 2025
„Je to škoda, co se událo v prvním kole,“ řekl po závodě Gabriel Bortoleto a pochvaloval si vydařený útok na Antonelliho. „Myslím si, že se mi podařil velmi slušný manévr ve vlásence. Bylo velmi fajn získat na vnější straně jednu pozici.“
„Samozřejmě, že on nechce před sebou vidět žádné auto. Když v Monaku ztratíte nějakou pozici, je to dost zahanbující. Je to špatné, protože obyčejně a historicky tu pozice neztrácíte, ale ani nezískáváte,“ zamyslel se nad tím, co mohl Antonelli v dané chvíli cítit. „Myslím si, že zkusil velmi optimistický manévr. V minulosti jsme tam viděli hodně nehod, tohle není první.“
„Nakonec se mě nedotkl, šel jen rovně. Abych zabránil nehodě a nevrazil do něj, vrazil jsem do bariéry a zničil si přední křídlo. Musel jsem vycouvat, vrátit se do boxů a, bohužel, to byl konec mého závodu,“ shrnul zlomové momenty neděle. „Určitě mě nechtěl poslat do bariéry, ale nakonec to podle mého názoru udělal.“
„Určitě se s ním o tom promluvím, ale musím o tom popřemýšlet. Nechci tu způsobovat žádné problémy. Momentálně nebojujeme o titul, o pódium ani o body, takže nevidím důvod, proč by dělal něco takového a riskoval. Na druhé straně závodíme. Musíme bojovat tvrdě, ale vždy existují nějaké hranice,“ zdůraznil Bortoleto.
Je menší zázrak, že Bortoleto mohl vůbec pokračovat. Po návštěvě mechaniků se vrátil na trať, ale mezi posledními, které nejdříve trápil Liam Lawson, potom i Carlos Sainz, Alex Albon a Kimi Antonelli neuvěřitelně pomalou jízdou. Navzdory tomu jsme předjížděcí manévry v tomto vláčku neviděli.
Brazilec dorazil do cíle čtrnáctý se ztrátou dvou kol. Celý závod se vozil v provozu. „Je to škoda, protože jsme mohli zkusit nějaké šikovné věci se strategií. Závod však byl potom dost nudný, jelikož všichni hráli týmovou hru. Nemohl jsem toho udělat víc, než jsem udělal.“