logo F1zpravy.czF1online.sk

Kéž bych věděl, co je s tímto autem špatně, povzdechl si Leclerc. Vylepšení jsou na cestě

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 13:13

Ferrari si takový průběh první poloviny sezóny rozhodně nepředstavovalo. V obou šampionátech už nabralo velkou ztrátu a pomalu se vnucuje otázka, zda už není ten správný čas to zabalit a říct si to tradiční: Příští rok bude náš! Podle Charlese Leclerca se však italský tým rozhodně nechystá vzdát a připravuje vylepšení.

Podle italských médií se tifosi mohou těšit na VC Velké Británie. Na trať by se mělo dostat nové zadní zavěšení s upravenými body úchytů a širším rozsahem nastavení, které nyní limituje inženýry z Maranella. Závod v Silverstone je však v této sezóně až dvanáctý a hrozí, že na něm už bude mít Ferrari akorát tak matematickou šanci na titul.

To podle Charlese Leclerca neznamená, že by Ferrari házelo flintu do žita. „Ne, rozhodně se teď nechceme vzdát. Ještě stále je brzy, brzy se dostaneme do prostřední části sezóny,“ říká Monačan před svým domácím závodem. „Nemůžeme si dovolit teď se vzdát. Vloni jsme viděli, že situace se dramaticky změnila v době, kdy McLaren představil vylepšení.“

Naděje umírá poslední. „Já věřím, že Barcelona bude dalším významným bodem této sezóny s novými pravidly o předních křídlech. Tam uvidíme, zda z toho budeme profitovat, nebo ne. Fred bude muset následně přijmout důležité rozhodnutí, zda nadešel ten správný čas začít se připravovat na příští sezónu. V ní bude velmi, velmi důležité vykročit tou správnou nohou.“

„Co je s tímto autem špatně?“ vzápětí si položil velmi důležitou otázku. „Kéž bych to věděl. Co se připravuje v továrně? Máme tam pár položek, ale nevím vám prozradit nic o načasování. Harmonogram se mění, protože tým na to pořádně tlačí, aby je přinesl co nejdříve. Máme tedy nějaké věci. Bude to stačit na to, abychom smazali tuto mezeru? Doufám, že ano, ale zatím si nejsem jistý tím, že budeme vpředu a budeme bojovat o vítězství.“

Už od začátku sezóny se VC Španělska považuje za potenciální zlomový bod v průběhu tohoto ročníku. Soupeři doufají, že technická direktiva výrazně zpomalí McLaren, ačkoli podle George Russella flexibilita předního křídla už není tajemstvím monopostu MCL36, ale jeho práce se zadními pneumatikami.

Jak vnímá tuto změnu ve statických testech Charles Leclerc? „Zasáhne to všechny monoposty, pozitivně nebo negativně. To se ještě uvidí. Na nás by to nemělo mít příliš velký vliv, ale časem se dozvíme více. Uvidíme, zda to některé týmy zasáhne více. Snad nám to pomůže trochu zmenšit naši ztrátu, ale nemyslím si, že to zcela změní průběh hry.“

„Podle mě neuvidíme dramatické změny v aktuálním rozložení sil, ale může to způsobit menší rozdíly. Doufám, že na tom něco získáme,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze