logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton chce po dobrém víkendu přemluvit inženýry: Zkusím věci, při kterých byli zdrženliví

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 11:00

I když čtvrté a šesté místo není z pohledu Scuderie optimálním výsledkem, z Imoly si odnáší více pozitiv. Jedním z nich byla výkonnost monopostu v závodě, na kterou se Lewis Hamilton pokusí navázat v Monaku. Bude však odvážný a chce trochu experimentovat.

„Ne,“ zněla suverénní odpověď Charlese Leclerca na otázku, zda ho víkend v Imole naplňuje optimismem před domácím závodem v Monaku. Důvod je prostý. Jednou ze slabin monopostu SF-25 je výkonnost v kvalifikacích, a jak se přesvědčujeme každý rok, v Monaku je téměř nemožné vyhrát bez dobré kvalifikace.

„Monako odhaluje dost hodně slabin našeho auta,“ podotkl Charles Leclerc. V pomalých zatáčkách je důležité mechanické nastavení auta; nyní nastal čas si připomenout zprávy italských insiderů, že Ferrari už pracuje na novém zadním zavěšení, které brání týmu ve využití plného potenciálu monopostu. Bohužel, termín jeho nasazení ještě není znám.

Monačan pokračoval bez toho, aby konkrétně něco jmenoval: „Nemyslím si, že existuje nějaký všelék na naši aktuální situaci. Musíme zkrátka pracovat a pokusit se pochopit, v čem spočívá tento kvalifikační problém. Toto nás v této chvíli zpomaluje. Zpomalují nás soboty.“

Zatímco inženýři hledají, Lewis Hamilton si myslí, že něco už našel. Vždyť poprvé od sprintu na VC Číny jsme z úst sedminásobného mistra světa mohli slyšet, že byl s monopostem spokojený. Konečně si rozuměli. „Teď je třeba už jen odemknout potenciál v kvalifikaci. Kdybychom se lépe kvalifikovali, bojovali bychom o pódium,“ zhodnotil po závodě v Imole.

„Mám nějaké nápady, do kterých se lidé zdráhali pustit, a které tento týden vyzkouším,“ avizuje před VC Monaka další kolo experimentů, ačkoli v minulosti mu experimenty příliš nevycházely. To však nemá být důvod, proč bylo Ferrari při jeho nápadech zdrženlivé. „Asi je to proto, že jsme měli množství jiných věcí, na které jsme se potřebovali koncentrovat. Doufám však, že najdeme něco, že najdeme více výkonu.“

Zlepšit se je třeba na okruzích, které mají podobný charakter jako ten monacký. „Naše auto je obecně dobré v rychlých zatáčkách, OK ve středně rychlých, a v těch pomalých snad není tak silné, jako auta ostatních,“ porovnává Hamilton. „Samozřejmě, na následujícím závodě budou samé pomalé zatáčky, takže si musíme posvítit na to, jak bychom z auta mohli vyždímat více.“

„Na každém závodě jezdím s tímto autem poprvé, takže nemám ani ponětí, jaký budu mít pocit z mého Ferrari. Přichází však závod, a zejména Monako, na kterém jsem byl v minulosti silný. Doufám, že se z tohoto víkendu něco naučíme. Stále však zůstává nezodpovězená otázka, jak pracovat s pneumatikami na jedno kolo,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze