Leclerc v neděli jezdil srdcem, ani to nestačilo: Nelituji nic, co jsem udělal

Při pohledu na startovní rošt a konečné výsledky by se mohlo zdát, že Ferrari má za sebou vydařenou neděli. Faktem však je, že výsledek mohl být ještě lepší, kdyby se mu nelepila smůla na paty a v závěru nedostal příkaz vrátit pozici Alexu Albonovi.
Začalo se to velmi nadějně. Ferrari povolalo Charlese Leclerca do boxů mezi prvními, díky čemuž mu vyšel krásný undercut na Fernanda Alonsa i Georgea Russella, který v první fázi závodu jezdil na třetím a později na čtvrtém místě. Zdálo se, že domácí tým by mohl zabojovat o pódium.
Po přibližně šestnácti kolech na tvrdých pneumatikách však vyjel na trať safety car a Leclerc nemohl uvěřit své smůle. Jeho soupeři zastavili a vydělali deset sekund. „Neuvěřitelné, to je neuvěřitelné s těmito safety cary,“ kroutil hlavou v kokpitu.
Tehdy ještě Monačan netušil, že ho safety car „zařízne“ i podruhé. Když se Bernd Mayländer ocitl na trati po odstoupení Kimiho Antonelliho, Leclerc se ptal do boxů a žádal nové pneumatiky, ale tým mu zatrhl nasazení měkké směsi i středně tvrdých gum, které měly na kontě jedenáct kol. V posledním stintu tak byl zranitelný před Lewisem Hamiltonem a Alexem Albonem na čerstvějších gumách.
Vzhledem ke startovní pozici a obrovské smůle snad může být pyšný. „Zda jsem pyšný? Před závodem jsem říkal, že tohle je jeden z těch závodů, ve kterých musíte jezdit srdcem, musíte trochu vystrčit lokty. Já vím, že v takových případech, když startujete z jedenáctého místa, se dostáváte na hranu, někdy až trochu za limit.“
Monačan šel skutečně naplno. Viděli jsme to při souboji s Pierrem Gaslym a zejména při bitvě s Alexem Albonem ze závěru závodu. „Z pozice jezdce nemohu akceptovat situaci, ve které jsme se ocitli. Ano, riskoval jsem. Nemyslím si, že s Pierrem jsem byl na vině nebo na hraně, byl to jen závodní incident.“
„S Alexem to bylo na hraně, to určitě. Myslím si, že podle toho, jak jsou pravidla napsána, jsem byl přesně na limitu. Bylo to tak? Musím si opět prohlédnout záběry, ale nelituji nic, co jsem udělal. Dnešek byl o tom dát do toho všechno. Když jsem během druhého výjezdu safety caru nebyl v boxech, věděl jsem, že to budu mít velmi těžké,“ zdůraznil Leclerc, kterého po tvrdé obraně pořádně napálil příkaz týmu, aby Albona pustil před sebe a neriskoval penalizaci. „Takže takhle se teď závodí? Co jsem udělal špatně? Tohle je *** vtip!“
Pomoci mu teoreticky mohl ještě Lewis Hamilton, od kterého žádal DRS, ale nedočkal se. Dočkal se však vysvětlení — na volantu měl chybné údaje. „Rozumím tomu. Displej mi ukazoval o jedno nebo dvě kola více, čili jsem si myslel, že jsme v posledním kole. Říkal jsem si, že Lewis už nemůže dohnat Oscara.“
„Ve skutečnosti nám však zbývala dvě nebo tři kola, takže tým mi to vysvětlil a já tu situaci chápu. Tak nebo tak, tým mě požádal, abych Alexe pustil před sebe. Mnoho by se toho nezměnilo,“ připustil rodák z Monaka.
Už za pár dní ho čeká závod před vlastními fanoušky. Reportéři Canal+ se ho proto zeptali, zda ho víkend v Imole naplňuje optimismem před VC Monaka. Odpověď byla více než jednoznačná: „Ne.“