logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunodova hrozivá nehoda zamrazila F1: Zbytečně jsem na to tlačil

Nehoda Júkiho Cunodu
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 18:31

Dvě minuty před sedmnáctou hodinou už měli piloti vstupovat do závěrečných kol kvalifikace na VC Emilia Romagna. Místo toho však začínala jen Q2. V úvodní části jsme totiž viděli dvě červené vlajky a strašidelnou nehodu Júkiho Cunody.

Pro japonského závodníka je Imola jedním z nejlepších okruhů v kalendáři. V posledních letech a měsících zde totiž intenzivně testoval a okruh důvěrně zná, ale chybě se nevyhnul. Při průjezdu šikanou Villeneuve přejel vnitřní obrubník, na kterém auto naskočilo a Cunoda zcela ztratil kontrolu nad monopostem.

Následovala hrozivě vypadající nehoda a náraz do bariéry, při kterém se Cunodův monopost několikrát přetočil. Sešrotovaný Red Bull dopadl na zem hlavou vzhůru, ale horní ochranný oblouk byl totálně zničen.

„Proboha, právě jsem viděl to video,“ řekl vystrašený Liam Lawson, jehož obrovská nehoda zaskočila. I ostatní piloti se ptali na to, jestli se pilotovi Red Bullu nic nestalo. Bezpečnostní systémy si, naštěstí, dokonale splnily svůj úkol a Júki Cunoda bez zranění vyskočil z monopostu. Po návštěvě lékařského centra Red Bull informoval, že rodák ze Sagamihary je v pořádku.

V mixzóně však bylo evidentní, jak ho sobotní zklamání mrzí. „Příliš jsem vyšel na obrubník,“ sypal si popel na hlavu Júki Cunoda. „Už od začátku jsem na to zbytečně příliš tlačil. Dělat něco takového už po dvou zatáčkách opravdu není nutné. Jsem ze sebe velmi zklamaný. Týmu se můžu jen omluvit. Docela zbytečně jsem vyrobil takové stresující chvíle, zejména pro mechaniky.“

Mechanici by měli zvládnout náročnou opravu monopostu, ale dostat se dopředu z tak nízké pozice bude na okruhu v Imole nesmírně obtížné. Úzká trať a nedostatek příležitostí k předjíždění nahrává jezdcům, kteří se v kvalifikaci nedopustili zbytečných chyb.

„Budu dělat, co je v mých silách,“ slíbil Cunoda. „Manažment pneumatik bude klíčový. V porovnání s předchozími závodmi zde máme měkčí pneumatiky, takže nelze říci, že by se pneumatiky nedegradovaly. Pokusím se získat co nejvíce bodů. V první řadě však doufám, že auto bude připraveno na neděli. Musím se zresetovat.“

Související zprávy

Diskuze