logo F1zpravy.czF1online.sk

V pravý čas: Větrný tunel funguje a simulátor také, zvěstuje šéf Aston Martinu

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 11:02

Po těžkých měsících se Aston Martinu konečně zadařilo. V závodě měl sice smůlu na výjezdy bezpečnostního vozu, ale důležitější než mistrovské body je v této chvíli něco zcela jiného; britská stáj představila balíček vylepšení, který po dlouhé době skutečně funguje.

Určitě jsme udělali krok vpřed, shodovali se v Imole jezdci Aston Martinu. To se v minulé sezoně v podstatě ani jednou nestalo, přestože Aston Martin představil nejvíce vylepšení ze všech týmů v padoku. Kvantita se nerovná kvalitě. Nastává však změna a právě včas, když se k týmu připojil Adrian Newey a začal pracovat na monopostu pro rok 2026.

Šéf týmu Andy Cowell před víkendem prozradil, že nový balíček se začal připravovat již před spuštěním nového tunelu, ale tunel „byl určitě užitečný“ v závěrečných fázích příprav. Inženýři například ve větrném tunelu zkoumali, zda se potvrdí data ze simulací. Na trati v Imole se potvrdila i ta.

„Vloni jsme měli problém, že jsme připravovali vylepšení, která mohla být dobrá na rychlých okruzích, ale na druhé straně byla horší na těch pomalých. Nyní jsme přinesli balíček, který je dobrý v pomalých, středně rychlých i rychlých zatáčkách,“ potěšil se Andy Cowell.

„Od minulého roku se nám nic takového nepodařilo. Větrný tunel zafungoval, simulátor zafungoval, měli jsme dobrou přípravu,“ poznamenal bývalý boss motorového programu Mercedesu již v jiném rozhovoru. „Toto všechno zvedlo laťku. Toto je dobrý krok vpřed. O kolik přesně jsme rychlejší? To vám neprozradím, řeknu vám to v Abú Dhabí.“

Za všechno však hovoří Cowellův široký úsměv po druhé části kvalifikace v Imole, když Fernando Alonso a Lance Stroll vyřadili z bojů o pole position oba monoposty Ferrari. Bohužel, bodového zápisu se v neděli nedočkali.

„Bylo by krásné získat bod. Až do fáze VSC jsme doufali, že o body budeme bojovat s oběma auty,“ řekl Cowell. „V tomto odvětví však musíte všechno nahánět. Auto musíte zrychlit, zastávky musíte zlepšit, je třeba se zdokonalit i ve všech detailech. Až potom se nespoléháte na štěstí a smůlu, spoléháte se jen na úžasný stroj a úžasný tým. O to se musíme snažit.“

Celkové hodnocení je pozitivní. „Auto bylo rychlé na softech, i v kvalifikaci na mediumkách. Na středně tvrdé směsi bylo o trochu rychlejší. Myslím si však, že nám tento týden pomohlo, že jsme se zlepšili ve všech aspektech: nastavení, balík a pochopení balíku, což je třeba připsat dobrým datům z větrného tunelu, dobré práci jezdců na simulátoru a dobré přípravě před příchodem na okruh.“

Související zprávy

Diskuze