logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda: V Imole jsem zjistil, že stále nechápu limity tohoto auta

Nehoda Júkiho Cunodu
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 13:14

Z Júkiho Cunody před přestupem do Red Bullu bylo cítit sebejistotu. Byl přesvědčený, že v monopostu z Milton Keynes dokáže být rychlý a naplnit očekávání vedení. Pomalu se k bodovaným příčkám i přibližuje, ale v Imole ho zasáhla další rána. Tehdy si uvědomil, že monopost RB21 je komplikovanější, než si myslel.

Japonský závodník si v Imole sypal popel na hlavu za to, že už v prvním ostrém kole se pokusil „ze sebe udělat hrdinu“ a zajet velmi rychlý čas na kolo. Příště si prý dá pozor, aby nic takového neopakoval, ale s odstupem času přišel na to, že problémem nebyl jeho přístup.

„Pokud mám říct pravdu, takový přístup jsem v kvalifikaci nezvolil poprvé,“ podotkl Júki Cunoda na čtvrteční tiskové konferenci. „Není to tak, že bych něco takového udělal v kvalifikaci z ničeho nic. Dělám to už roky a [v RB] jsem při tom neměl žádnou nehodu.“

Juniorský tým však staví monoposty, které jsou o něco přívětivější. „Po pravdě mě to přinutilo uvědomit si, kolik toho ještě nechápu o limitech tohoto auta. Nemyslím si, že změním přístup, ale budu muset jít na to zlehka, když něco změníme v nastaveních. Zdá se, že toto auto na změny reaguje mnohem dramatičtěji než obvykle [v RB],“ objasnil, proč ho chování auta v kvalifikaci najednou zaskočilo.

Monako je však kapitola sama o sobě. Cunoda si uvědomuje, že v uličkách knížectví by se nedal jeho tradiční přístup využít ani v monopostu Racing Bulls. „Monako je okruhem, kde si musíte vypracovat svou rychlost. To štěstí spočívá v tom, že musíte budovat své tempo pomalu. Snad se mi to všechno podaří dát dohromady v kvalifikaci.“

Loni zde bodoval a tento rok by to chtěl zopakovat. „Miluji tuto trať. Z posledních dvou let mám na ni dobré vzpomínky, zejména loni jsme tu získali dobrý výsledek,“ připomněl své osmé místo. „Na této trati cítím sebevědomí.“

„Jsem v jiném týmu a auto se chová trochu jinak, než na co jsem byl zvyklý, takže asi budu muset začínat ještě více zlehka než obvykle. Nikdo z jezdců však v prvním tréninku nepůjde na sto procent. Budu se koncentrovat na sebe a dostávat se do tempa od prvního tréninku, abych to v kvalifikaci poskládal,“ představil svůj bojový plán.

Související zprávy

Diskuze