V prvním tréninku se na čelo dostaly McLareny, čtyři týmy se vešly do jedné desetiny

Start evropské části kalendáře se i tento rok vyznačuje mnoha vylepšeními na monopostech. Jejich plný potenciál jsme ještě neviděli, ale výsledky prvního tréninku vypadají slibně. Až čtyři týmy se vešly do jedné desetiny sekundy.
Na čelo se i tentokrát dostala dvojice McLarenů. Oscar Piastri byl rychlejší z dvojice, když zajel čas 1:16,545 na nových pneumatikách C6, které Pirelli představilo vůbec poprvé v této sezóně.
Lando Norris nabral na kolegu manko 32 tisícin sekundy, ale je třeba podotknout, že ve svém prvním kole zřejmě udělal chybu a nakonec ho přerušil. To znamená, že svůj nejlepší čas zajel už na použitých pneumatikách. Norris tedy má jisté rezervy v rukávu.
Jen 0,052 sekundy ztratil třetí Carlos Sainz. Williams a Sauber jsou jediné týmy, které si do Imoly nepřivezly nové komponenty, ale navzdory tomu Španěl v úvodu tréninku sbíral aerodynamická data. Inženýři se neustále snaží porovnávat údaje z okruhu s větrným tunelem a simulacemi.
Velmi blízko za první trojkou skončil George Russell z Mercedesu. Německý tým také může pomýšlet na to, že promluví do boje o pole position, pokud se dokáže udržet na této úrovni. Russell ztratil jen 54 tisícin sekundy.
Posledním jezdcem s menší než desetinovou ztrátou je Lewis Hamilton. Sedminásobný šampion nemá za sebou zcela hladký první trénink, jelikož jsme ho viděli i na trávníku, ale probíhal lépe než v případě jeho kolegy.
Celkově dvanáctý Leclerc si stěžoval na to, že ho při jízdě tahala přilba a několik minut tento problém řešil s týmem, než našli správnou velikost ochranného štítu, který byl nasazen na přední část kokpitu. Bez něj si Monačan na konci cílové rovinky dokonce musel rukou přidržovat přilbu na hlavě.
Šesté místo patří Pierrovi Gaslymu, který má v Imole nového týmového kolegu. Franco Colapinto si uvědomuje, že dostat se do rytmu mu bude chvíli trvat. Avizoval proto, že bude trpělivě postupovat krok po kroku.
Sedmý Max Verstappen uprostřed tréninku zamířil do garáže na změnu nastavení předního zavěšení, ale dnes ho trápila především zadní náprava. Holanďan měl podle svých slov pocit, že všude “driftuje”, což jsme nakonec mohli vidět i v přímém přenosu. Také jsme viděli, jak po jednom přetáčivém smyku od frustrace praštil do volantu.
V první desítce skončili ještě Alex Albon, Nico Hülkenberg a mezi nimi Gabriel Bortoleto, který tři minuty před koncem narušil jinak celkem klidný průběh prvního tréninku. Brazilský závodník ztratil kontrolu nad zadní částí auta v zatáčce Rivazza a narazil do bariéry. Naštěstí se mu nic nestalo, ale minimálně přední křídlo bude potřebovat vyměnit.
— f1mediaacc (@f1mediaacc) May 16, 2025

1. trénink - GP Emilia Romagna 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:16,545 | 23 | ||
2. | McLaren | 1:16,577 | +0,032 | 23 | |
3. | Williams | 1:16,597 | +0,052 | 19 | |
4. | Mercedes | 1:16,599 | +0,054 | 26 | |
5. | Ferrari | 1:16,641 | +0,096 | 22 | |
6. | Alpine | 1:16,696 | +0,151 | 21 | |
7. | Red Bull | 1:16,905 | +0,360 | 15 | |
8. | Williams | 1:16,922 | +0,377 | 21 | |
9. | Stake | 1:16,925 | +0,380 | 23 | |
10. | Stake | 1:16,998 | +0,453 | 23 | |
11. | Aston Martin | 1:17,032 | +0,487 | 23 | |
12. | Ferrari | 1:17,077 | +0,532 | 23 | |
13. | Mercedes | 1:17,094 | +0,549 | 23 | |
14. | Aston Martin | 1:17,121 | +0,576 | 22 | |
15. | Racing Bulls | 1:17,286 | +0,741 | 22 | |
16. | Red Bull | 1:17,356 | +0,811 | 18 | |
17. | Alpine | 1:17,373 | +0,828 | 21 | |
18. | Haas | 1:17,446 | +0,901 | 20 | |
19. | Racing Bulls | 1:17,641 | +1,096 | 19 | |
20. | Haas | 1:17,662 | +1,117 | 20 |