logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen opět ohromil. Traťový rekord na Nordschleife překonal po třech kolech, tvrdí Marko

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 13:39

Max Verstappen si kratičkou přestávku před další závodní trojicí zkrátil výletem na Nordschleife, kde testoval speciál Ferrari 296 GT3. Nebyl se však jen povozit jako běžný návštěvník Zeleného pekla. Holandský závodník na to pořádně tlačil a dokonce překonal traťový rekord, prozradil Helmut Marko.

Aby se na okruh už předem nenahrnuly zástupy novinářů a zvědavců, Max Verstappen na slavném Nordschleife jezdil pod jménem Franz Hermann. Na místě se však už skrýt nemohl a postupně na veřejnost začaly pronikat informace o jeho jízdě.

„Kluk přišel. S natankovaným palivem a v provozu překonal traťový rekord. Nic víc k tomu neřekl. Odešel,“ okomentoval Verstappenův výlet na okruh nedaleko Eifelu závodník a jedna z nejznámějších tváří Nürburgringu Misha Charoudin.

Podle nepotvrzených a neoficiálních informací se Verstappen dostal na hranici 7:47, čímž těsně podlezl traťový rekord aut GT3. „Já jsem slyšel, že už ve svém prvním nebo druhém kole byl na top úrovni,“ říká Timo Glock. „Určitě strávil hodně času na simulátoru, ale toto je další důkaz jeho talentu a toho, jak dobře se dokáže přizpůsobit autu.“

Zvěsti o tom, že Verstappen na to okamžitě začal tlačit, potvrdil v rozhovoru pro Krönen Zeitung sportovní poradce Red Bullu Helmut Marko. „Závodění na autech GT je jeho láskou. Má i svůj vlastní tým,“ říká rodák z rakouského Grazu. „Řekl mi, že traťový rekord překonal o dvě sekundy už po třech kolech. Zná nazpaměť každý svůj dosažený čas a všechno o odpružení. Téměř zacházel více do detailů než se svým monopostem v F1!“

Verstappen tento rok založil i vlastní závodní tým, se kterým chce podporovat mladé talenty. Nadále bude podle Marka investovat do simulátorového závodění, jelikož si uvědomuje jeho význam. Sám měl s Nordschleife zkušenosti především ze simulátorů.

„On má svůj vlastní simulátorový tým a teď chce jednoho ze svých nejlepších jezdců posadit do auta GT,“ prozradil Marko. „Takhle vypadá aktivní podpora mladých talentů, protože dnes už celá sezona na motokárách stojí čtvrt milionu eur. A kolik stojí výbava na simulátorové závody? Dohromady možná 30 až 50 tisíc eur.“

Vítěz 24hodinovky v Le Mans překvapil ještě jednou informací: „Max taktéž vyvíjí software pro simulátory, které používají týmy ve Formuli 2 a ve Formuli 3.“

Související zprávy

Diskuze