Marko přiznal, že vidět McLaren v plné síle bylo „deprimující“

Takové rychlostní manko už nedokáže vykompenzovat ani Max Verstappen. V Miami měl vše jednoznačně pod palcem McLaren, který svým soupeřům dokázal bez problémů nadělit i jednu vteřinu na kolo. Helmut Marko připustil, že se mu na to dívalo těžko.
Max Verstappen v sobotu vybojoval pole position, ale před závodem varoval své fanoušky, že nebude nejrychlejší. V kvalifikaci se totiž jeho soupeřům nepodařilo poskládat ideální kola, což však z hlediska závodního tempa nemá velkou váhu. Předjíždět se navíc dalo, a to zejména McLarenu, který měl v rukávu několik desetin.
Nizozemec nakonec protnul cílovou čáru se ztrátou 40 vteřin na vítěze Oscara Piastriho. „Hlavním závěrem je, že jsme příliš pomalí,“ povzdechl si po závodě Helmut Marko. „Viděli jsme, že když šli na plný plyn, tak jsme zaostávali o sedm desetin vteřiny. Poprvé jsme viděli jejich skutečnou rychlost.“
George Russell konstatoval něco podobného — ve vysokých teplotách se naplno projevila výhoda McLarenu při práci s pneumatikami. Monopost MCL39 nepřehřívá zadní gumy jako ostatní. Ve Wokingu odhalili tajemství Pirelli, které má cenu zlata.
„McLaren měl zkrátka navrch. Byli silnější na rovinkách a jejich degradace pneumatik byla také nižší. Jak jsem řekl, když zaostáváte o sedm desetin vteřiny, tak to je velký rozdíl,“ podotýká Marko.
V Red Bullu si uvědomují, že pokud chtějí vybojovat pátý titul Maxe Verstappena, bude třeba zabrat. „Okamžitě potřebujeme najít nějaký výkon k dobru, ale bylo deprimující sledovat, jak jsou McLareny ve skutečnosti rychlé.“
Větší balíček novinek by měl Red Bull přinést do Imoly, ale je sporné, jestli to bude dost. „Musí být, ale tak velký skok ve výkonnosti se těžko dohání,“ uznal sportovní poradce stáje.