logo F1zpravy.czF1online.sk

Dost měním svůj jezdecký styl, prozradil Charles Leclerc

Charles Leclerc
© DPPI/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala2. 5. 2025

Čím jsou rozdíly mezi jednotlivými týmy menší, tím dříve se do popředí dostává výkon samotného jezdce. Charles Leclerc má v interní bitvě pilotů Ferrari navrch, ale i nemalou výhodu, protože monopost a jeho filozofii zná mnohem důvěrněji než Lewis Hamilton. Není to však tak, že by mu všechno šlo od ruky. Leclerc tvrdí, že i on musí neustále měnit svůj jezdecký styl.

Lewis Hamilton to nemá vůbec jednoduché. I když tlak podle svých slov dokáže vytěsnit, problémy s monopostem se už řeší obtížněji. Práci mu komplikuje i fakt, že ve Ferrari se k věcem přistupuje zcela jinak než v Mercedesu.

V každém týmu se jezdci inspirují také druhou stranou garáže, ale ne vždy to přinese ovoce. „Srovnávat pocity jezdců je vždy velmi obtížné, protože pokud se necítíte pohodlně, tak vždy se s něčím trápíte o něco víc než ten druhý pilot, a proto nemůžete jet tak rychle,“ vysvětluje Charles Leclerc.

„Na mé straně jsme se letos s nastaveními vybrali poměrně extrémním směrem, abychom z auta dostali o něco víc. Mám tedy pocit, že dost měním svůj jezdecký styl, abych ho napasoval k požadavkům tohoto monopostu,“ prozradil sedmadvacetiletý Monačan, jak se snaží najít desatiny k dobru.

Velký objev se měl Leclercovi podařit v Suzuce, kde poprvé začal zacházet s nastaveními do „větších extrémů“. „Samozřejmě, nebudu zajíždět do příliš velkých detailů, ale trochu to ztěžuje jízdu v autě. Je velmi přetáčivé a těžko se v něm jezdí, zvláště když jste v kvalifikaci na limitu. Je to však něco, co já mám rád. Během celé mé kariéry jsem to měl rád.“

„Trvá vám to však pár závodů, než se ve všem adaptujete na monopost, abyste se vybrali tímto směrem. Toto je ten proces, kterým si právě procházíme a na posledních pár závodech nám přinášel ovoce. To však nutně neznamená, že z toho budeme profitovat na každém závodě, takže nadále musíme mít otevřený přístup a postarat se o to, aby jsme věděli udělat krok zpět, kdyby jsme to potřebovali,“ uvědomuje si pilot Ferrari.

Pozitivní zprávou je, že v Maranelle ještě nemají pocit, že by narazili na výkonnostní strop. „Ještě stále bádáme v tomto směru a stále tlačíme na vývoj v tomto směru, protože zatím v tom vidíme jen samé benefity — alespoň na mé straně garáže.“

Leclercova záliba v monopostech s velmi silnou přední částí však nevyhovuje jeho týmovému kolegovi Lewisu Hamiltonovi, protože taková auta zvyknou být nervóznější v zadní části. Hamilton by ze stejných nastavení nedokázal vytěžit stejné časy na kolo, jelikož upřednostňuje stabilní zadek auta. Ferrari však věří, že nový balíček do Imoly vyřeší část problémů s nervózní zadní nápravou.

Leclerc na jedné straně s Hamiltonem soucítí, ale zároveň vyzdvihuje jeho přínos a nový pohled na věc. „Myslím si, že vždy je to náročné, když se připojíte k novému týmu, abyste se seznámili s novými systémy, novým stylem práce a novým autem. Je proto samozřejmé, že já se koncentruji jen na věci na mé straně, abych ze sebe a z auta dostal maximum, a už to samo o sobě vyžaduje hodně práce. Jsem si jistý, že Lewis se do toho dostane. Řeknu upřímně, že v Číně získal skvělé vítězství.“

„Ještě stále se toho musíme hodně naučit, ale já jsem se už hodně naučil od Lewise. Je skvělé ho mít v týmu a zkoumat styl práce, podle kterého jsme pracovali dlouhá léta. A také získat nový pohled na to, jak přistupujeme k různým věcem. V tomto směru jsme se už toho hodně naučili,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze