logo F1zpravy.czF1online.sk

Marko chválí Cunodu: Před ním se naše druhé auto sotva přiblížilo k první desítce

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala30. 4. 2025

Júkiho Cunodu čeká ještě hodně práce, aby se v Red Bulle RB21 začal cítit komfortně a sbíral výsledky, na které by sám mohl být pyšný. Vedení stáje však už nyní mluví o prvních pozitivních ukazatelích. Japonský závodník prý začíná převyšovat své předchůdce.

Cunoda měl svým způsobem štěstí v neštěstí. V této sezóně by mu výrazně pomohlo, kdyby mohl za Red Bull odjet už předsezónní testy a pořádně se připravit na nový ročník, ale na druhé straně se své šance přece jen dočkal. Navíc se na jeho výkony hledí s přimhouřenýma očima, protože po další zkušenosti s Liamem Lawsonem každému začíná být jasné, že problémem nebyli jen jezdci.

Helmut Marko mluví o spokojenosti ve svém sloupku pro magazín Speedweek i přesto, že Japonec zatím získal pro svůj tým jen dva mistrovské body. „Má dobrou rychlost i přístup. Když se v kvalifikaci začne lámat chléb, na Maxe ztrácí, ale normální ztráta představuje dvě nebo tři desetiny.“

Podle sportovního poradce jsou tyto dvě tři desetiny pro ostatní jezdce nepřekonatelnou hranicí, protože nemají takový talent jako Verstappen. Cunoda však nemá špatné výsledky. „Taková nehoda, jak se stala na VC Saúdské Arábie s Gaslym, se může přihodit. Podle našich výpočtů mohl obsadit šesté místo. To je obrovský krok vpřed, protože před ním se naše druhé auto sotva přiblížilo k první desítce.“

Zatímco v béčkovém týmu Red Bullu se Liam Lawson nadále hledá, z Isacka Hadjara je pozitivní překvapení této sezóny. Jeho vysílačkové výbuchy z juniorských kategorií jsou pryč a co je důležitější, výkonnostně se rozhodně neztratil.

Hadjar si tak vysloužil mnohem větší pochvalu než Cunoda, když ho Marko označil za „objev první části šampionátu“. „Mladý Pařížan neznal většinu z těchto okruhů, ale pokaždé byl už od začátku velmi rychlý a nehledě na chyby z Austrálie jich udělal jen málo.“

„Isack v závodě dosahuje toho, s čím mají mnozí junioři ve Formuli 1 problémy; jezdí konzistentní časy na kolo, zatímco velmi dobře manažuje své pneumatiky. Tyto výkony podává v poměrně klidném duchu,“ pochválil Francouzův posun z hlediska temperamentu.

Před námi je Velká cena Miami, na které se Landu Norrisovi před rokem podařilo vyhrát první závod v kariéře. V Red Bullu očekávají, že britské stáji se bude na okruhu kolem stadionu Hard Rock dařit i letos a trochu uteče konkurenci.

„Opět se bavíme o zcela jiném okruhu, ale v první řadě se očekávají vyšší teploty. Na papíře to není naše výhoda,“ uznal Marko. „V Džiddě jsme ve třetím tréninku zaostávali za McLarenem o osm desetin, když panovaly výrazně teplejší podmínky než v kvalifikaci.“

Čím je chladněji, tím je výhoda McLarenu menší. „My i všichni naši soupeři jsme očekávali, že McLaren se ode všech odtrhne, ale to se nestalo. V Miami však očekáváme podmínky, které budou více vyhovovat McLarenu.“

„Momentálně je naším úkolem rozšířit pracovní okno auta a pracovat i na tom, abychom zmírnili jisté jeho slabiny před evropským závodem, a tím pádem vylepšili jeho základní rychlost,“ dodal.

Související zprávy

Diskuze