Leclercova „Kniha moudrostí“ skutečně existuje. Sepisuje do ní zážitky se svými inženýry

Charles Leclerc se nám v této sezóně postaral o pár vtipných hlášek ve vysílačce. Piloti Ferrari měli v posledních letech všechny důvody, aby si při komunikaci s týmem vytrhali všechny vlasy. Monacký závodník nám však v této sezóně ukázal i svoji zábavnější stránku.
Ferrari si pod vedením Frédérica Vasseura získalo nemalý respekt. Mechanici už nezapomínají pneumatiky, tým má nejrychlejší zastávky v boxech, často úspěšně volí neortodoxní a riskantní strategie a provozní stránka celkově vykazuje velké zlepšení. Na komplimenty však nejednou navazují naprosto nepochopitelná selhání. Dvojitá diskvalifikace v Číně je unikát nejen pro Ferrari, ale jakýkoli tým.
Odpovědným vedoucím je v takových případech v první řadě závodní inženýr. Riccardo Adami a Bryan Bozzi po víkendu v Číně určitě měli co vysvětlovat, ale o svá místa nepřišli. Zvláště Bozzi až do incidentu v Šanghaji sbíral pochvaly. Ve své pozici nahradil Xaviera Padrosa a měl před sebou nelehký úkol. Zároveň patřil k jedné z mála větších personálních změn, kterou provedl Fred Vasseur. Na tuto práci je však velmi dobře vybaven hlavně po komunikační a jazykové stránce – je zpola Dán a zpola Ital, ale studoval v Anglii, proto je jeho angličtina téměř bez přízvuku – se ukázal být mnohem schopnější než jeho předchůdce.
„Bryan byl na boxové zdi velmi uvolněný. Pro mě to bylo v kokpitu o něco intenzivnější, ale máme velmi dobrý vztah. Myslím si, že na trati to můžeme vidět a přináší to výsledky. Jsem velmi spokojen,“ řekl Charles Leclerc v rozhovoru s Davidem Coulthardem po skončení Velké ceny Saúdské Arábie.
David samozřejmě narážel na jejich výměnu po předjížděcím manévru na George Russella, když Bozzi řekl: „Dobrá práce, Charlesi.“ Leclerc na to odpověděl: „Děkuji, Bryan.“
Nebyla to však jejich první vtipná výměna. Už v Austrálii se Leclerc postaral o možná nejvtipnější vysílačkovou komunikaci v sezóně, která vás rozesměje, i když jste ji slyšeli už mnohokrát. Charles se ptal, jestli mu do kokpitu něco neuniká z auta.
Leclerc: „Je někde únik?“
Bozzi: „Únik čeho?“
Leclerc: „Mám sedačku plnou vody, myslím tím, plnou vody.“
Bozzi: „To musí být voda.“
Leclerc: „To dáme do Knihy moudrostí.“
Jak se ukázalo, za touto hláškou se skrýval interní humor, který monacký závodník ozřejmil v rozhovoru pro televizi Sky. Ona „Kniha moudrostí“ totiž není jen ironický vtip, ale skutečná kniha hlášek, které Charles sbírá od svého příchodu do Ferrari.
„Ano, ta kniha skutečně existuje,“ přiznal Leclerc se smíchem pro televizi Sky. „Je to interní humor. S mými inženýry si zapisujeme některé z našich vtipných rozhovorů, které jsme vedli v posledních sedmi letech. Interně to voláme Kniha moudrostí.“
Dovedete si představit, co se v té knize musí nacházet po všem, co Leclerc zažil ve Ferrari? Inu, v tuto chvíli víme jen to, že se do ní dostala také konverzace Charlese a Bryana v Austrálii.
- Štítky
- Charles Leclerc
- Ferrari