Kdyby Red Bull okamžitě vrátil pozici, mohl vyhrát, míní Brundle

Max Verstappen a Red Bull se v neděli pokusili využít pravidla ve svůj prospěch a po incidentu z první zatáčky zůstali před Oscarem Piastrim i přes hrozbu trestu. V tomto případě jim to však nepomohlo, ale paradoxně šli sami proti sobě, míní Martin Brundle, podle něhož by červení býci zvýšili své šance na vítězství, kdyby Verstappenovi přikázali pozici vrátit.
Kromě toho, že v Red Bullu si podle Christiana Hornera mysleli, že Verstappen v první zatáčce neudělal nic špatného, existoval ještě jeden důvod, proč Holanďana chtěli nechat v čele závodu. I kdyby dostal časový trest, jezdil by na čistém vzduchu, mohl manažovat pneumatiky či dokonce vyjet potřebný náskok. To se mu nepodařilo a po zastávkách spadl za Piastriho.
Martin Brundle se po závodě nechal slyšet, že Max Verstappen mohl mít velkou šanci na vítězství, kdyby mu komisaři neudělili trest. „Kdyby po správnosti zůstali v čele po prvních dvou zatáčkách, tak ano. Měl by dobrou šanci,“ řekl komentátor britské televize. „Myslím si však, že Oscar měl něco v rukávu, kdyby tu rychlost potřeboval.“
Na druhé straně však bývalý závodník souhlasí s verdiktem komisařů stejně, jako s ním souhlasil i během komentování nedělní velké ceny. „Tyhle věci komentuji živě tak, jak je vidím, ale nezměnil jsem svůj názor.“
„Oscar přišel do první zatáčky a do prvního apexu — a já jsem četl pravidla pro rok 2025 — a to byla jeho zatáčka. Nicméně, pokud váš soupeř uvolní brzdový pedál, navíc si můžete všimnout, že až tak silně nezatáčí, tak se zatáčkou ani nepokouší projet,“ podotýká. Formule 1 by neměla být o tom silou-mocí se dostat jako první do apexu bez ohledu na následky či traťové limity.
Red Bull tak měl ustoupit, myslí si Brundle. „Nezvládl projet zatáčkou, měl se zařadit zpět za něj. Podle mě měl tým pozici okamžitě vrátit, protože bylo zjevné, že za to dostane penalizaci. Pokud by to udělali, podle mě by měli šanci vyhrát.“
V Saúdské Arábii se očekával jednozastávkový závod. Max Verstappen se tak připravil o šanci na jediný undercut v závodě. Navíc s pětisekundovým trestem by McLaren nemusel vymýšlet nic světoborného. Šance na úspěšný undercut na Maxe Verstappena byla extrémně vysoká. Piastrimu tento undercut ozdobený pětisekundovou bonifikací jasně vyšel.