Piastri o souboji s Verstappenem: Když jsem se dostal na vnitřek, nehodlal jsem skončit druhý

Maxovi Verstappenovi při souboji není radno nechávat byť jen milimetr prostoru navíc, protože vždy to umí velmi chytře využít. Oscar Piastri si však v první zatáčce řekl, že po tak vydařeném startu si dupne nohou a pilota Red Bullu předčí. Právě první zatáčku považuje za klíčový moment, který vedl k jeho vítězství.
Piastrimu se podařilo odstartovat mnohem lépe. Přestože první zatáčka je tak blízko, do ní vstupoval na úrovni Maxe Verstappena. Podle komisařů tím pádem měl plné právo na zatáčku, čehož stoprocentně využil, přestože v prvním stintu ještě musel jezdit za Verstappenem. Nizozemec si totiž zkrátil trať, za což však také dostal trest.
„Jakmile jsem se dostal na vnitřek, nehodlal jsem z první zatáčky odjíždět na druhé příčce,“ prozradil Oscar Piastri po závodě. „Udělal jsem maximum. Samozřejmě, do věci se museli zapojit i komisaři, ale pomyslel jsem si, že jsem byl víc než dostatečně vpředu. Nakonec tohle mi v závodě pomohlo. Jsem velmi spokojen s tím, jak zvládáme starty, a i to nám dnes vyhrálo závod.“
Z Oscara Piastriho je nový lídr průběžného pořadí šampionátu s náskokem deseti bodů před Landem Norrisem. Posledním Australanem v čele hodnocení šampionátu byl ještě jeho manažer Mark Webber po VC Japonska 2010.
Souboj s Verstappenem mohl být i přímý odkaz určený jemu, že si Piastri nenechá brnkat po nose. „Nebylo to nic speciálního proti Maxovi, ale věděl jsem, že jsem tak jasně na jeho úrovni, že to bude moje zatáčka. Čekal jsem náročný souboj, protože to je Max, ale udělal jsem všechno, co jsem potřeboval. Myslím si, že v opačném gardu by to vypadalo identicky.“
V každém případě Verstappen opět využil pravidla do tečky. Kdyby si první zatáčku nezkrátil, v celém prvním stintu by jezdil za McLarenem, ničil by si pneumatiky a mohli by ho ohrozit další jezdci. Z tohoto pohledu se pětisekundový trest může zdát jako velmi mírný. FIA by také udělila desetisekundovou penalizaci, ale vzala v úvahu fakt, že šlo o první kolo závodu a první zatáčku.
„Dnes bylo v podstatě nemožné se udržet v rozvířeném vzduchu. Neměl bych dostatek rychlosti, abych Maxe předjel. Na konci stintu s mediumkami jsem se trápil,“ vysvětlil, proč měl Verstappen v porovnání s ním takové dobré tempo v první polovině závodu.
„Jakmile jsem se ocitl na čistém vzduchu, dokázal jsem o trochu víc manažovat, ale neměl jsem toho v záloze tak moc. Rozhodně jsem se nesnažil zmizet v dálce, kdyby vyjel na trať safety car, ale kdybych chtěl, nevěděl bych jen tak vytáhnout několik bleskových kol. Na konci prvního stintu byl rychlejší Max. Nechceme, aby to takto probíhalo, takže po víkendu se musíme podívat na některé věci, protože konkurence je silná a přibližuje se,“ upozorňuje.