Leclerc s prvním závanem optimismu: Máme na vítězství, ale potřebujeme lepší kvalifikace


Přibližuje se Ferrari krůček po krůčku, nebo ve prospěch červeného týmu hovořily podmínky a charakter okruhu? Pokud si odmyslíme trápícího se Lewise Hamiltona, týmová jednička Scuderie, Charles Leclerc, předvedl v Saúdské Arábii, že monopost SF-25 možná nepatří do koše. Skvělé třetí místo dodalo optimismus i monackému závodníkovi.
Třetí místo znamená první pódium pro Ferrari v této sezóně, ale to není velký důvod k radosti, protože italský tým měl bojovat o vítězství od prvního závodu sezóny. Stáj z Maranella mnohem více potěší zlepšující se výkonnostní trend. Na určitý optimismus si po posledním závodě troufl i třetí muž v cíli, který jasně pojmenoval největší slabinu svého Ferrari.
„Jsem velmi šťastný,“ konstatoval Leclerc po závodě pro televizi Sky. „Nemyslím si, že z tohoto auta se dalo vyždímat víc. Byl jsem velmi spokojen s naším tempem v čistém vzduchu v prvním stintu a myslím si, že jsme ukázali velký příslib. Nyní musíme poskládat všechno dohromady v kvalifikaci, která byla vždy jednou z mých předností, ale v současnosti z toho nedokážu dostat více než čtvrté místo.“
„Monopost nemá v sobotu dostatek přilnavosti a v závodě na to doplácíme, protože kdybychom startovali z prvního místa, dnes by to byl velmi odlišný příběh. Skutečně si myslím, že máme velmi dobré závodní auto na boj o vítězství, ale v současnosti prohráváme naše víkendy v sobotních kvalifikacích,“ dodal Leclerc.
To zní mnohem slibněji a optimističtěji než v předchozích víkendech. Charles působil v úvodu sezóny poněkud zlomeně. Tento víkend mu však vlil do žil novou naději. Je vidět, že tyto monoposty mají obrovskou přilnavost a jízda s nimi ve špinavém vzduchu je náročná, což pilotům výrazně kompromituje závod.
Když se Leclerc v nedělním závodě dostal do čistého vzduchu, i na opotřebovaných pneumatikách měl fantastické tempo. Ve druhém stintu měl mnohem čerstvější pneumatiky a jeho Ferrari bylo ke gumám mnohem něžnější než soupeři. V prvním stintu však byl dlouho zaseknutý ve vláčku a nedokázal ze svého stroje vytěžit maximální potenciál.
„Bohužel, není to tak jednoduché,“ řekl Leclerc na margo zlepšení kvalifikační výkonnosti. „Není to tak, že nastavujeme auto více na závod nebo na kvalifikaci bez dalších kompromisů, zkrátka se snažíme vytvořit co nejrychlejší monopost.“
„Když jsme v kvalifikaci, tlačíme na hranu a do hry se dostává příprava pneumatik, tak nám to nesedí. Musíme něco najít. Naší předností je manažování pneumatik, ale celkově nám v porovnání s McLarenem, Red Bullem a také Mercedesem chybí přítlak. Dnes jsme byli o něco lepší, protože jsme velmi dobře manažovali pneumatiky, ale stejně jako včera nám stále chyběl přítlak,“ vysvětlil Leclerc.