logo F1zpravy.czF1online.sk

Pomalu, ale jistě se blížíme k McLarenu, hlásí Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala18. 4. 2025

Ferrari má před sebou důležitý víkend, který odhalí přínos nové podlahy. Italský tým ji představil už v Bahrajnu, ale až okruh v Džiddě má být jejím skutečným testem. Dokáže se Scuderia přiblížit k dominantnímu McLarenu? Podle Charlese Leclerca je na správné cestě.

Jisté známky zlepšení jsme si mohli všimnout již před týdnem. Velmi povedený byl zejména druhý stint v Bahrajnu, ve kterém se Ferrari mohlo srovnávat i s těmi nejlepšími. Po obutí tvrdé směsi Scuderia opět ztratila rychlost, ale inženýři získali cenné poznatky. Nyní vědí, že za jistých okolností mohou konkurovat i McLarenu, už je jen třeba je navodit.

„Nejvíce asi potřebujeme pracovat na přehřívání pneumatik,“ zamyslel se v rozhovoru pro F1 TV Charles Leclerc. „Kromě toho na celkové přilnavosti, ale na této trati očekávám, že opět se vrátí do hry přehřívání gum. Uvidíme, jak to půjde, ale podle mě jsme na správné cestě a pomalu, ale jistě se přibližujeme k McLarenu. Doufám, že konečně nás čeká víkend, kdy se vrátíme na čelo.”

Toto přiblížení se k McLarenu souvisí také s novou podlahou a difuzorem. První hodnocení jsou pozitivní. „Nejsem si jistý, kolik času na kolo nám to přineslo, ale když jsme to v Bahrajnu nasadili, dostali jsme přesně stejná čísla, jaká jsme očekávali.”

„Na takové trati by to mělo způsobit větší rozdíl než v Bahrajnu. Kolik a bude to stačit k útoku na McLaren? To nevím a nechci na sebe ušít boudu tím, že se začnu ohánět nějakými čísly, ale podle mě to bude pozitivní a těsnější. O kolik? To nevím,” vsadil na opatrné odpovědi.

Zdá se, že nová podlaha pomáhá i Lewisu Hamiltonovi, který se snaží najít v kokpitu pohodu a dotáhnout se na Leclerca. Monačan prozradil i něco o tom, proč se mu daří z monopostu dostat více desetinek vteřiny na kolo.

„Auto je v nájezdu do zatáčky o něco méně předvídatelné, co jezdci nepřidává na sebevědomí. Je to trochu zvláštní, ale mám to rád,” pousmál se Leclerc, „ale je to velmi tenká hranice a vy ji musíte najít.”

V Džiddě však není prostor pro chyby. „Na takovém městském okruhu s bariérami musíte jet do zatáčky s plným odhodláním a autu musíte důvěřovat, proto si nemůžete dovolit jet tak výrazně tímto směrem. Musíme najít ten balanc. Mohu však k tomu říci tolik, že auto je o něco méně předvídatelné, musíme s ním více zápasit.”

Související zprávy

Diskuze