logo F1zpravy.czF1online.sk

Cunoda: První dvě velké ceny dopadly lépe, než jsem čekal

Júki Cunoda
© X/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 11:39

Júki Cunoda v Saúdské Arábii uzavře první závodní trojičku jako pilot Red Bullu. Po ní přijde čas na první komplexnější hodnocení toho, zda výměna Liama Lawsona byla správným rozhodnutím. Japonský závodník je však relativně spokojen; prý očekával náročnější vstup.

První dvojité body jsou doma. Velká cena Bahrajnu byla od loňské VC Las Vegas první, na které dokázali oba piloti Red Bullu zabodovat. Červené býky to sice nevytrhne z bídy a při pohledu na výkonnost monopostu ani nemůžeme mluvit o velkém posunu vpřed, ale pro Júkiho Cunodu je to alespoň malá odměna.

„Já jsem spokojen s tím, jaký pokrok jsem udělal na prvních dvou závodech,” prozradil Júki Cunoda ve čtvrtek. „Pravděpodobně to dopadlo o trochu lépe, než jsem si myslel.”

Monopost RB21 však potřebuje poznat. „Ještě pořád jsem uprostřed tohoto procesu, když se snažím pochopit auto, jak funguje na různých tratích a v různých podmínkách. Toto přijde až se zkušenostmi a časem. Když však přihlédnu k těmto dvěma závodům, jsem spokojen s tím, jakou mám sebedůvěru. Samozřejmě, není to stoprocentně dokonalé, ale je to OK.”

Cunoda považuje tréninky za jednu z oblastí, kde se může zlepšit. Pokud je totiž ve třetím tréninku na osmnácté příčce jako v Bahrajnu a před kvalifikací je třeba výrazně změnit nastavení monopostu, v rozhodujících chvílích ho to může zradit.

„V trénincích chci být o něco konzistentnější,” prozradil o svých cílech před VC Saúdské Arábie. „Na posledních dvou velkých cenách to bylo v trénincích jako na houpačce. V Bahrajnu jsem měl náročné tréninky. V některých fázích to mělo svůj důvod, ale myslím si, že pokud se do toho dokážu dostat dříve, tak budu mít i větší sebevědomí. Dokážu také vydolovat extra výkon z auta, a to snad lépe, než se mi v kvalifikaci dařilo. To je mým cílem.”

Nikdo ovšem neočekává, že se dostane až na úroveň Maxe Verstappena. Vedení bude docela stačit, pokud se k němu alespoň přiblíží a bude sbírat body. „Max ví toho o autě mnohem víc než já, takže i když monopost není ve správném okně, dokáže z něj vyždímat více výkonu. V kvalifikaci to způsobuje velké rozdíly, zvláště tehdy, když je to těsné.”

„Není snadné dostat se do toho okna. Na posledních dvou velkých cenách jsme navíc měnili úroveň přítlaku a různé další věci. Z tohoto důvodu to není ideální, protože pilot chce mít v průběhu týdne co nejkonzistentnější balanc,” dodává Cunoda. „Samozřejmě, tým se snaží vyřešit tento problém, ale vyřešit to není nejsnazší. Určitě máme něco naplánovaného a dočkáme se vylepšení, ale uvidíme. Snad se věci zlepší, když budu mít v autě více sebevědomí.”

Související zprávy

Diskuze