logo F1zpravy.czF1online.sk

V Red Bullu zavládly velké obavy z odchodu Verstappena, přiznal Marko

Helmut Marko a Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2025

Velká cena Bahrajnu se může ukázat jako zlomový okamžik v historii týmu Red Bull. Za poslední rok jsme nejednou měli pocit, že táboru Maxe Verstappena dochází trpělivost. Už tehdy zaznívaly hlasy, že kamarádství bude pokračovat jen v případě, že tým bude nadále vyhrávat. Zlatá éra stáje z Milton Keynes však skončila a teď to vypadá, že Verstappenovi začínají měnit kurz.

V Japonsku to byla hvězdná chvíle čtyřnásobného mistra světa. Ten dal týmu na chvíli naději, že to s jejich mistrovskými ambicemi není tak marné. Neprošel ale ani týden a situace se dokonale obrátila.

Po závodě zaplavily sociální sítě informace o tom, že Raymond Vermeulen, manažer Maxe Verstappena, vletěl do garáže a pořádně naložil Helmutovi Markovi. Následně přišla zpráva o velmi hloubkové poradě nejvyšších mužů Red Bullu – Hornera, Wachého, Monaghana a Marka – a bylo jasné, že nastala nejvyšší úroveň pohotovosti.

Rakušan po závodě čelil velkému zájmu médií, který si obvykle užívá, ale v tomto případě to asi nebylo nic příjemného. I když jeden by si pomyslel, že ve skutečnosti možná mluvil ústy Maxe Verstappena, kterého v Saúdské Arábii jistě čeká záplava otázek na jeho další budoucnost.

„Je jasné, že se musíme zlepšit,“ konstatoval po závodě Helmut Marko pro německou Sky. „Nemluvím o zisku lepších bodů, ale o lepších časech na kolo. Bohužel s takovým výkonem nemůžeme pomýšlet na boj o titul.“

Red Bull měl v Bahrajnu opět problémy s vyvážením, což je za posledních několik měsíců už poněkud obehraná deska. Monopostu chyběla přilnavost, zejména na tvrdých pneumatikách, v kvalifikaci měl problém s brzdami, podle Verstappena se přehříval a posledním hřebíkem do rakve jednoho z nejhorších dnů týmu za poslední rok byly problémy v boxech.

Marko následně odpověděl na otázky ohledně budoucnosti svého pilota v Red Bullu. Ten možná má podepsanou smlouvu až do roku 2028, ale ta bude podle Rakušana bezcenným cárem papíru, pokud tým nezlepší svoji výkonnost. Obava, že Verstappen zvažuje svou budoucnost v Red Bullu, je podle Markových slov „velká“.

Na otázku, jak velké má tým obavy z možného Maxova odchodu, Helmut odpověděl: „Jsou velmi velké,“ prohlásil.

„V blízké budoucnosti musíme dosáhnout zlepšení a dát mu auto, se kterým může vyhrát. Nemůže to být jen shodou okolností jako v Brazílii, kde pršelo, nebo v Japonsku, kde zajel fantastické kolo v kvalifikaci,“ dodal Marko.

To zní jako poměrně jednoznačné stanovisko, ale v tuto chvíli máme všechny důvody pochybovat, že se to povede. Jistě, Suzuka byla výborná, ale křivka výkonnosti Red Bullu dlouhodobě klesá a tento trend se ne a ne zastavit. V Saúdské Arábii prý tým nasadí vylepšení a soudě podle aktuální situace si troufáme říci, že zlepšení výkonnosti musí překonat očekávání inženýrů.

„Prožíváme těžké období, ale inženýři si musí sednout, otevřeně pojmenovat problémy a pak se společně pokusíme dostat z této krize. Není to jen jeden závod. Trvá to už nějaký čas a zdá se, že z nějakého důvodu se točíme v bludném kruhu,“ odkázal Marko.

Související zprávy

Diskuze