logo F1zpravy.czF1online.sk

Villeneuve o Norrisovi: Pod tlakem se mu podlamují nohy

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala14. 4. 2025

Lando Norris je sice stále v čele jezdeckého šampionátu, ale bude-li pokračovat ve výkonech jako z Velké ceny Bahrajnu, dlouho se tam už neohřeje. Britský šampion by zřejmě potřeboval další povedený víkend se startem z pole position, protože dostane-li se pod tlak, začne dělat chyby. Tak to vidí Jacques Villeneuve.

Norris v posledních týdnech trochu připomíná Sebastiana Vettela, který po startu z prvního místa dokázal rozdrtit konkurenci. Když se však ocitl ve středu pole a musel předjíždět, dopouštěl se zbytečných chyb. I to je důvod, proč nikdy ve své kariéře nevyhrál závod po startu z nižší než třetí příčky.

Lando Norris měl v neděli za úkol předjet několik soupeřů, ale ani on nebyl v této činnosti příliš úspěšný. „Ke každé dobré věci, kterou jsem udělal, jsem svým způsobem udělal dvě špatné,“ povzdechl si po závodě. Chyběla tomu chirurgická přesnost a Piastriho chladnokrevnost.

Ani mistra světa z roku 1997 Jacquese Villeneuva neohromila Norrisova jízda. „Byl to docela jiný závod než v Suzuce. Tam museli manažovat pneumatiky, ale tentokrát jsme viděli spoustu zastávek a nejlepší směsí byla překvapivě ta měkká.“

„Šampionem víkendu byl Piastri. Kvalifikaci měl pod kontrolou, pod kontrolou měl i závod, zatímco jeho týmový kolega vykazuje známky toho, že pod tlakem se mu podlamují nohy. Zdá se, že to je příběh sezóny. Malá chyba tady či tam bývá drahá, ale alespoň si zachránil pozici lídra v šampionátu. Teď si však musí dávat pozor, protože Piastri není daleko za ním,“ připomněl tříbodový rozdíl mezi piloty McLarenu.

V šampionátu jsou velmi blízko i další piloti, kteří svými výkony nezklamali. „Russell vždy sbírá dobré body, není daleko, a dělá to velmi diskrétně,“ pochválil pilota Mercedesu. „Verstappen ukázal limity svého auta v náročných podmínkách, které se výrazně lišily od Suzuky. Bylo to náročné a takový bude zřejmě trend ve zbytku sezóny.“

„V úvodu závodu ukázal, že tvrdá směs nefunguje. Byla to hrozná směs a někteří jezdci a týmy ji nasadili po výjezdu bezpečnostního vozidla,“ poznamenal snad i s nenápadným odkazem na Ferrari, které nechtělo zariskovat jako Russell a nasadit měkké gumy z kvalifikace. „Netuším proč. Pokud se dívali na stejné výsledky jako my, ohledně pneumatik jsme dostali jasný vzkaz.“

Související zprávy

Diskuze