Je Lawson aktuálně jezdcem s nejhorší formou? V Bahrajnu zažil další hororový víkend

Liam Lawson má za sebou druhý závod v barvách týmu Racing Bulls. Po odchodu z Red Bullu jsme očekávali, že se pomalu začne zvedat a získávat ztracenou sebedůvěru. To se však nestalo a zároveň mu přestalo přát štěstí. V bahrajnském závodě to nezvládl a dostal až dvě penalizace.
V Bahrajnu neměl povedený víkend ani jeden z pilotů stáje z Faenzy. Po skvělých výkonech v počáteční fázi sezóny zažil Racing Bulls poněkud nevýrazných pár dní. I ve středu pole vidíme výrazné výkyvy výkonnosti a v tomto případě to byl sesterský tým Red Bullu, kterému neseděly charakteristiky okruhu Sachír.
Pořád to však bylo reprezentativní srovnání jezdců se stejným vybavením. Isack Hadjar skončil v kvalifikaci dvanáctý, jen pár setinek za Jackem Doohanem a Júkim Cunodou, zatímco Liam Lawson vypadl už v Q1. Velmi podobný příběh napsal i nedělní závod a Novozélanďan „ozdobil“ svůj velmi matný výkon dvěma penalizacemi – první dostal za kolizi s Lancem Strollem, druhou za srážku s Nicem Hülkenbergem.
„V podstatě celý závod jsem byl zavěšen na zadním křídle některého ze soupeřů,“ konstatoval po neděli Lawson. „Měli jsme velmi dobrou rychlost, ale nedokázali jsme ji použít. Pokud mám být upřímný, tak jedinou šancí na předjetí pro mě byly útoky na brzdy z velké dálky. Nedostával jsem se do kolizí úmyslně, ale jinak to nešlo.“
„Je škoda, že nemáme výsledek, ve kterém by se odrazila naše rychlost. Auto bylo rychlé i v kvalifikaci, ale nedokázali jsme toho využít; pak jsme byli velmi rychlí i v závodě, ale při startu ze zadních příček to nemůžete ukázat,“ dodal Lawson.
Nuže, kdybychom chtěli hodně vyrývat, mohli bychom říci, že ze zadních příček startoval i Ollie Bearman. On však na rozdíl od pilotů Racing Bulls dokázal kvalitně odstartovat, s týmem zvolil správnou strategii a při předjíždění předvedl závodní umění, které v neděli chybělo nejednomu z jeho konkurentů. Právě schopnost dostat se před soupeře čistě a hladce bude v takto vyrovnaném poli čím dál cennější.
Racing Bulls tak v neděli poutal pozornost hlavně Lawsonovými nehodami. Jeho týmový kolega Isack Hadjar byl nenápadnější, protože nezpůsobil žádnou kolizi. Ani on však po závodě nevýskal. „Už samotný start byla katastrofa,“ řekl francouzský závodník, který se v prvním kole propadl z dvanáctého na šestnácté místo.
„Měl jsem pocit, že jsem se ani nepohnul ze startovacího boxu, takže musím prozkoumat, co se tam stalo, protože jen tam jsme ztratili asi dvě pozice. Pak jsme měli určitě agresivní strategii, ale také tempo. Zdálo se, že jsme se rozhodli správně, ale při restartu jsem byl na tvrdých pneumatikách, a to nás zabilo. Na použitých hardech jsem byl zkrátka příliš pomalý.“ konstatoval Hadjar.