Sauber se trápí v turbulentním vzduchu. Bortoleto nedokázal ani udržet hlavu rovně

Každé technické oddělení vyvíjí svůj monopost s předpokladem, že bude jezdit na volné trati. Rozvířený vzduch za autem je příliš chaotický, aby se jej inženýři snažili zkrotit aerodynamickými prvky na karoserii. Přesto se však některá auta dokážou lépe vypořádat s turbulentním vzduchem než jiná. Snad jedním z nejhorších týmů v padoku je v tomto směru Sauber.
Švýcarský tým odcházel z Bahrajnu naprázdno. Nico Hülkenberg byl diskvalifikován za nadměrné opotřebování desky podlahy, Gabriel Bortoleto zase obsadil poslední osmnácté místo. Sauber se tak pořád drží na šesti mistrovských bodech, které Hulk vybojoval v Austrálii.
Něco si však Sauber z Bahrajnu přece jen odnáší: cenné informace o tom, co jeho autu vyhovuje a co ne. Sachír se stal jeho nepřítelem. „Tato trať skutečně zvýrazňuje vaše slabiny. Je to taková vyvážená trať [z hlediska profilů zatáček] a podmínky jsou náročné, velmi přísné k pneumatikám,” řekl po velké ceně Nico Hülkenberg. „Takže i když jsme z toho nic nevytěžili, myslím si, že si odnášíme zajímavé lekce a ponaučení do budoucna.”
Po prvotním nadšení se Sauber konečně potýká s realitou? „Pokud mám říct pravdu, nevím. V Suzuce jsem neměl pocit, že bychom byli v provozu tak špatní, takže těžko dělat nějaké závěry. Tady jsem byl trochu rozsynchronizovaný se všemi ostatními, ale v provozu jsme velmi trpěli. To je velký problém v prvním kole a během restartů po výjezdu bezpečnostního vozidla. V autě to začne být docela zábavné a prioritou se stane přežít!”
O přežití bojoval i jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto. „Když jsem blízko za autem vpředu, tak na rovinkách ani nedokážu udržet hlavu rovně, protože přilba mi létá zprava doleva. Je to tak špatné,” podotkl brazilský jezdec.
Zdá se, že jednou z charakteristik Sauberu C45 bude jeho náchylnost na turbulence. „Potenciálně, možná,” zamyslel se Hulk. „Samozřejmě, žádné auto neprosperuje v turbulentním vzduchu, každé bude přicházet o přítlak. Existují však jisté úrovně toho, kolik ho ztratíte, a také jistý poměr mezi ztrátou na přední a zadní nápravě. Je to tedy o něco komplikovanější. Pro nás to byl však náročný okruh.”