V Red Bullu začaly ohňostroje: Verstappenův manažer po závodě vyběhl na Marka

Po vítězných fanfárách v Suzuce připomínal Red Bull v Bahrajnu tým středu pole. Max Verstappen v posledním kole předjížděcím manévrem na Pierra Gaslyho zachránil alespoň šesté místo, ale výkon jeho monopostu v nedělním závodě byl přímo tragický. Max ve vysílačce prskal, ale to prý nebylo nic v porovnání s tím, co se následně dělo za oponou.
Náladu v Red Bullu určitě nenapravil ani nadějný výkon Júkiho Cunody, který konečně dostal druhý monopost do nejlepší desítky. Nic to však nemění na tom, že RB21 byla v Bahrajnu tragická. Začalo to už v kvalifikaci, ve které Verstappen bojoval s brzdami a v Q2 obsadili oba Red Bully jen deváté a desáté místo.
Situace se příliš nezlepšila ani v závodě. Max startoval sedmý a do posledního kola se zdálo, že toto umístění nezlepší. „Nemám absolutně žádnou přilnavost,“ hlásil týmu do vysílačky, později dodal: „Vše se prohřívá.“ Stratégové si v Bahrajnu pošetřili dvě sady tvrdých pneumatik, ale ty byly naprosto nepoužitelné a vyžádaly si změnu plánu.
Když Verstappen po druhé zastávce vyjel na trať na posledním místě, byl to velmi nepříjemný pohled na muže, který loni na této trati vyhrál s 22sekundovým náskokem na druhého Sergia Péreze. Nyní je situace diametrálně odlišná a Max v posledním kole vybojoval alespoň šesté místo, když po dlouhém a namáhavém boji nakonec zdolal Pierra Gaslyho. Skutečná akce však začala až po závodě.
Reportér televize Sky Ted Kravitz podle vlastních slov sledoval, jak se po odmávání šachovnicovou vlajkou chopil iniciativy Verstappenův manažer, Raymond Vermeulen. „Po skončení závodu vešel do garáže Raymond Vermeulen, manažer Maxe Verstappena, a Helmutovi Markovi řekl své. Helmut tam jen mlčky stál a snášel to,“ prohlásil Kravitz.
Zajímavé je, že si to od Raymonda Vermeulena odnesl právě Marko, který vnímá Maxe jako syna, nikoli Christian Horner. Možná je to však další důkaz toho, jak v týmu funguje komunikace mezi táborem nizozemského závodníka a vyšším vedením firmy. Touto informací to však neskončilo. Média a sociální sítě následně zaplavily zprávy o ohňostrojích v Red Bullu, které se tentokrát nepodařilo udržet pod pokličkou.
„V Red Bulle právě probíhá velmi intenzivní setkání. K Hornerovi se připojili Pierre Waché (technický ředitel, pozn. red.), Paul Monaghan (hlavní inženýr, pozn. red.) a Marko,“ napsal na sociálních sítích novinář Thomas Maher.
Přidal se také magazín Autosport. Téměř to vypadá, jako kdyby to sledoval celý paddock. Red Bullu se v posledním roce úspěšně dařilo zakrývat a bagatelizovat spory, ale nyní se zdá, že sklenice přetekla. „Tým svolal přímo na místě improvizované setkání klíčového personálu, aby si ujasnili další kroky. Zúčastnili se ho šéf týmu Christian Horner, poradce Helmut Marko, technický ředitel Pierre Wache a hlavní inženýr Paul Monaghan,” uvedl Autosport.
Po závodě předstoupil před média Marko, který se situaci nesnažil nijak obhájit ani bagatelizovat. Novinářům bez okolků řekl, že tým podal v Bahrajnu tragický výkon. „Byl to pro Red Bull velmi těžký den, to je každému zřejmé. Monopostu musíme vrátit výkonnost, a to co nejdříve. Musí nám fungovat i základní věci, jako například zastávky v boxech. Auto není nejrychlejší a pak nám nefungovaly pit stopy, což je nepřijatelné,” prohlásil poradce Red Bullu.
„Je to velmi znepokojující. Víme, že nejsme konkurenceschopní, ale na následujícím závodě nasadíme nové díly a doufáme, že přinesou zlepšení. Máme spoustu problémů a těmi největšími jsou vyvážení a přilnavost. K tomu všemu se přidaly komplikace s brzdami. Jeden problém se nabaloval na druhý,” zhodnotil pochmurnou situaci v Red Bullu Marko.