Red Bull tentokrát nečaroval. Celý víkend byl náročný, zhodnotil Verstappen

S Red Bullem to v některých chvílích vypadalo mizerně. Nakonec sice oba jeho piloti postoupili do třetí části kvalifikace, což se v posledních měsících tak často nestávalo, ale od spokojenosti měli v táboře červených býků daleko. Maxe Verstappena trápily zejména problémy s brzdami, ale nebyly jediné.
Rakouská stáj se v trénincích zvykne trápit. Po analýzách dat však inženýři dokáží nalézt takový soubor nastavení, který autu pomůže dostat se na přední příčky. V Bahrajnu se jim to nepodařilo a ve vysílačce Maxe Verstappena jsme už v Q1 slyšeli, že něco s autem není v pořádku. Naznačuje to i srovnání časů jeho a týmového kolegy, které byly nečekaně vyrovnané téměř až do konce.
„Celý víkend to bylo náročné,“ rozpovídal se sedmý muž kvalifikace Max Verstappen. „Měl jsem potíže získat dobrý pocit z brzd a najít dostatečnou brzdnou sílu. Náročné to bylo i s přilnavostí.“
„Mám pocit, že z auta dostáváme poměrně málo gripu, což nám komplikuje i nastavování monopostu. Auto jsme prohrabali odpředu dozadu, ale nic nám neukazuje jeden jasný směr. Je to znak toho, že se trápíme i s jinými věcmi,“ uvědomuje si holandský šampion.
Red Bull si na závod odložil extra směs tvrdých pneumatik, která by mu mohla pomoci. Je však otázkou, zda je dokáže naplno zužitkovat po startu ze sedmého místa — a kromě toho ani samotný Red Bull po řadě změn nastavení neví, jaké bude jeho závodní tempo.
„Nemám však ani ponětí, jaký podají výkon,“ řekl na margo potenciální pneumatikové výhody. „Myslím si, že opotřebování bude poměrně vysoké, ale na tvrdé směsi máte menší mechanický grip, takže více klouzáte. Nemám ani tušení, jak to bude fungovat, ale aspoň máme takovou možnost. Uvidíme, jak s ní naložíme.“
Nedělá Verstappenovi starosti, že už ve velmi rané fázi sezóny se Red Bull ocitá na tak nízkých příčkách? Následovalo velmi dlouhé zamyšlení. „Nevím, snažím se jen odvádět své maximum. Toto byl pro nás náročný víkend. Zítra se pokusím získat co nejvíce bodů, co dělám každý víkend, takže neděle nebude jiná. Netuším však, kde se ocitneme z hlediska závodního tempa. Alespoň jsme uprostřed balíčku, tak snad zažijeme i trochu vzrušení.“
Cunoda bere postup do Q3
Júki Cunoda měl alespoň menší důvod k radosti. Splnil si svůj základní úkol a postoupil do třetí části kvalifikace, ačkoli to bylo o chlup. Od jedenácté příčky ho dělilo jen sedmnáct tisícin vteřiny. Ve třetí části si navíc nedokázal poradit s žádným ze soupeřů, takže široké úsměvy od ucha k uchu je třeba si odložit na později.
„Beru to. Samozřejmě, že pilot chce vždy víc, ale vzhledem k tomu, jak jsem byl na tom v trénincích a na tom druhém závodě, postup do třetí části beru,“ hodnotil sobotu v Bahrajnu Júki Cunoda. „Je to prostě náročné.“
Japonec se přesvědčuje, proč měli jeho předchůdci takové problémy. „Dostat se do operačního okna tohoto auta není jednoduché, je dost úzké. Zkouším různé věci, abych se do tohoto okna dostával konzistentně. Jisté fluktuace, jaké jsem zažil v trénincích, jsou přirozené. Beru však, že se mi podařilo dostat alespoň do Q3. Nebudu to honit, ale napředovat krok po kroku.“
Podobně jako Verstappen, ani Cunoda neuměl říct, co máme od Red Bullu čekat ve velké ceně. „Dlouhé jízdy nebyly dobré, ale na druhé straně i auto je už jiné. Ani ten můj stint nebyl zrovna úžasný, takže budu muset zabrat já i auto, abychom byli rychlí. Moje sebevědomí je však OK. Není obrovské, ale je OK.“