Leclerc volí s Ferrari „extrémní nastavení“: Auto je velmi náročné na zvládnutí

Charles Leclerc po rozpačitém úvodu sezóny začíná projevovat svou interní převahu. Podobně jako v souboji se Sebastianem Vettelem se dokáže lépe vyrovnat s vrtochy svého Ferrari a navzdory nutnosti zvolit podle jeho slov „extrémní nastavení“ dostává z monopostu mnohem více než Lewis Hamilton. Potvrdil to i v bahrajnské kvalifikaci.
Kdyby někdo klukům v červeném řekl, že odstartují ze třetího místa se ztrátou tří desetin na McLaren, určitě by to brali všemi deseti. I když Oscar Piastri a George Russell byli nad síly Charlese Leclerca, ten maximalizoval potenciál svého Ferrari a po závodě právem dostával pochvaly ze všech stran.
„Bylo to velmi náročné, protože, jak jsem již řekl, v posledních týdnech jsem se při volbě nastavení tohoto monopostu vydal poměrně extrémním směrem. Vyhovuje to mému jezdeckému stylu, ale zároveň se z auta stává něco velmi, velmi náročného na zvládnutí,“ konstatoval Charles Leclerc po skončení kvalifikace pro televizi Sky.
„Zdá se však, že s tímto směrem jsem schopen vytěžit z monopostu o něco více, takže budu pokračovat touto cestou. Víkend za víkendem se to zlepšuje, což je pozitivní signál směrem do budoucna. V některých fázích kvalifikace to však bylo z tohoto důvodu velmi náročné, zejména na použitých pneumatikách se auto zmítalo a bylo velmi náročné poskládat všechno dohromady. Proto jsem do vysílačky řekl, že musím věřit monopostu na čerstvých pneumatikách a na nich všechno dohnat. Přesně to se také stalo, proto jsem velmi šťastný,“ dodal monacký závodník.
Při pohledu na vyjádření obou pilotů Ferrari v posledních týdnech to téměř vypadá, že Leclerc mění svůj monopost na druhý Red Bull. Už v Japonsku avizoval, že půjde vlastním směrem; poté se v italských médiích objevila zpráva, že Charles se nehodlá řídit Lewisem Hamiltonem při volbě nastavení. V Bahrajnu přitom svého zkušenějšího týmového kolegu opět porazil.
Vypadá to, že oba piloti jezdí s velmi odlišným nastavením. Lewis Hamilton z toho nedokáže dostat maximum, zatímco Leclerc se umí přizpůsobit. „Je to náročné, ale myslím si, že je to součást naší práce,“ řekl Leclerc o adaptaci na „extrémní“ nastavení.
„Někdy se o tom až přehnaně mluví, protože jako jezdci přizpůsobujeme náš styl od zatáčky k zatáčce, z jednoho dne do druhého, takže si nebudu přivlastňovat žádný kredit za to, že jsem musel změnit svůj styl. Nemyslím si, že je to tak velká věc,“ dodal Charles.
Toho čeká s jeho Ferrari těžká zkouška. V neděli to bude přímá přestřelka mezi Scuderií, Mercedesem a McLarenem. Červený tým je nadále outsiderem a uvědomuje si to i sám Leclerc. „Nebude to ten závod, ve kterém bude pozice na trati na výjezdu ze třetí zatáčky prioritou. Nejdůležitější je degradace pneumatik a zdá se, že McLaren má v tomto směru dost velkou převahu. Pokud se mi podaří získat něco na startu, tak to beru, ale pokud ne, musíme zůstat trpěliví a uvidíme, jak to bude vypadat,“ řekl Charles o svých vyhlídkách před nedělí.