Bahrajn nám naprosto nesedí, hlásí McLaren

V prvním tréninku to tak rozhodně nevypadalo, ale Bahrajn podle šéfa McLarenu Andrey Stelly patří mezi nejméně oblíbené okruhy britské stáje v kalendáři. V první polovině sezóny prý žádná z tratí nevyhovuje McLarenu méně než právě Sachír.
Konkurence však očekávala úplně něco jiného. George Russell už déle avizuje, že v Bahrajnu a v Saúdské Arábii by měl McLaren takříkajíc kralovat. Na těchto akcích totiž teploty tratě šplhají nad 40 °C, což je doménou papájových monopostů a jejich fenomenální práce s pneumatikami.
McLarenu však Bahrajn nevoní. „Moje očekávání je takové, že Bahrajn je pro McLaren nejnáročnějším podujatím z první poloviny sezóny,“ prohlásil Andrea Stella na páteční tiskové konferenci, tedy ještě předtím, než Oscar Piastri ve druhém tréninku nadělil nejbližšímu soupeři z řad konkurence více než polovinu sekundy.
Očekávání z předsezónních testů se zatím shodují s realitou, mohli bychom si říci. „Nejsem si docela jistý, že na testech jsme viděli, že bychom měli výhodu z hlediska rychlosti v prvním kole. Viděli jsme jen to, že auto je šetrné k pneumatikám, což je vlastnost, kterou jsme v Suzuce nedokázali zcela zužitkovat, protože jde o okruh s nízkou degradací. Toto je trať s vysokou degradací, takže pokud něco, toto by mohla být naše silná stránka.“
„Abychom však profitovali z této silné stránky, musíme se dobře kvalifikovat a nesmíme se zaseknout v provozu. Několik věcí musíme udělat správně. Nemyslím si však, že McLaren bude mít vůbec nějakou výhodu na této konfiguraci, které dominují pomalé zatáčky,“ brzdí očekávání 54letý Ital.
Nemůžeme mluvit o dominanci
Stellova a v konečném důsledku i Norrisova vyjádření náramně připomínají Tota Wolffa, který i po čtyřech letech téměř totální dominance opakoval, jakou má Mercedes silnou konkurenci a jak mu ten či onen okruh vůbec nevyhovuje, aby se v neděli utrhl z řetězu.
Stella však nechce ani slyšet o tvrzeních, že McLaren je dominantní. „MCL39 je určitě konkurenceschopné auto. Je rychlejší než loňské, které bylo již beztak rychlé a spolehlivé. Potřebovali jsme se chopit některých inovací a nasbírat odvahu změnit prakticky celé auto. Nemůžu dostatečně poděkovat mužům a ženám v McLarenu, kteří nám přinesli tento výkon, který jsme si dali za cíl.“
„Na druhé straně si však myslím, že rozestupy jsou velmi malé. Stále jsou malé,“ zdůrazňuje šéf týmu. „Podíváme-li se na kvalifikaci v Číně, bylo to trochu promíchané. V kvalifikaci v Japonsku jsme byli poraženi, v závodě jsme byli zdolaní. Musíme být realisté, když se bavíme o výkonnosti.“
„Někdy slyším, že lidé mluví o dominanci, někdy od našich soupeřů. Podle mě je to mimo,“ pokračoval Stella, který tato vyjádření považuje jen za psychologické a mediální hry. „Každý zná tuto hru, každý ví, jak dostat soupeře pod tlak nebo jak se na ně pokusit zatlačit. My se však pevně držíme při zemi a jsme velmi klidní. Neskočíme nikomu na háček. Víme, že musíme tvrdě pracovat, abychom zužitkovali potenciál MCL39, a musíme pokračovat v tvrdé práci, aby jsme zlepšovali auto.“
Potřeboval McLaren budíček?
Tak či onak, Max Verstappen dokázal v Japonsku porazit McLaren i přes ustavičnou tvrdou práci, o které hovoří papájový tým. Veřejnost stáji vyčítala, že to nezvládla, když výhodu dvou jezdců proti jednomu vyhodila ven oknem. Piloti McLarenu se ve čtvrtek shodli na tom, že boxová zídka to mohla udělat i jinak.
„Nepotřebovali jsme žádný budíček, protože jsme nespali a rozhodně jsme se nezasnili,“ ohradil se Stella po další novinářské otázce k VC Japonska. „Byli jsme docela probraní a věděli jsme, že pokud nezužitkujeme plný potenciál auta, budeme poraženi, a pokud se nám to podaří, tak můžeme vyhrát s velmi malým náskokem.“
„O tomto se bavíme v rámci týmu. Toto jsou rozhovory, které v něm vedeme. To ostatní je tak trochu rozdmýchané externě, ale neodráží se to v číslech,“ doplnil.