Podle pilotů Ferrari vylepšení fungovala, ale McLaren je opět „na jiné planetě“

McLaren vstoupil do bahrajnského víkendu na vlně nízkých očekávání. Tým avizoval, že okruh Sachír mu nebude vyhovovat, ale Lando Norris a Oscar Piastri v pátek rozdrtili konkurenci. I když Ferrari přivezlo na tento víkend vylepšení, podle Charlese Leclerca zřejmě neexistuje ani vzdálená naděje, že vyzve Landa Norrise s Oscarem Piastrim.
Piloti Scuderie se po pátku shodli, že nové díly fungovaly. Jeden by si myslel, že toto konstatování bude po volných trénincích znamenat menší ztrátu na vedoucí McLaren, který se měl na této trati trápit o něco víc, ale opak byl pravdou. Vylepšené Ferrari, ani žádný jiný monopost na trati, na muže v papájovém prostě nemělo.
„Snažím se posouvat směrem, který mi umožní vytěžit z auta o něco víc, ale pokud mám být upřímný, jeho potenciál zůstává stejný. Jednoduše nejsme dostatečně rychlí. McLaren je v současnosti na jiné planetě. Je to frustrující, ale motivuje mě to, i když jsou neskutečně rychlí,“ povzdechl si Charles Leclerc.
Monacký závodník naprosto stejnými slovy zhodnotil formu lídra šampionátu i v Japonsku. Pozitivní je však podle něj alespoň to, že vylepšení fungovala. „Ano, fungovala. Bohužel, ztráta na McLaren je stále příliš velká,“ konstatoval Leclerc.
Co ale ostatní týmy? „Zdá se, že souboj s Mercedesem je víceméně vyrovnaný. Pokud jde o Red Bull, tam se to obtížněji odhaduje. Pokud se nemýlím, Max využil o jednu sadu pneumatik méně. Myslím si, že on bude o něco před námi. Musíme si však počkat a uvidíme. Stále můžeme najít o něco lepší výkonnost a maximálně využít vylepšené díly. V sobotu zjistíme, kam nás to dostane,“ řekl monacký závodník.
Lewis Hamilton skončil ve druhém tréninku na celkovém osmém místě, ale o umístění v pátek ani náhodou nešlo. Ferrari potřebuje dělat pokroky. I když se sedminásobný mistr světa shodl se svým týmovým kolegou a nové díly i podle něj fungovaly, výsledková listina zatím hovoří více než jasně ve prospěch McLarenu.
„Byl to pátek jako obvykle,“ konstatoval Hamilton. „Ráno bylo jako obvykle horko a na první sadě tvrdých pneumatik jsem měl příšernou přilnavost. Po přechodu na měkké gumy, které byly mnohem lepší, to byl šok. Provedli jsme však nějaké změny a měl jsem pocit, že auto bylo poměrně slušné.“
Plán sedminásobného mistra světa na sobotu je jasný: „Rád bych dostal více konzistentnosti. Potřebujeme poskládat kola dohromady a k tomu musíte mít auto, které je snadno zvládnutelné a konzistentní v průběhu kola. V současnosti bojujeme s velkými rozdíly mezi rychlými, středně rychlými a pomalými zatáčkami. Snažíme se to doladit, ale zároveň potřebujeme dobré závodní tempo, které je důležité, zejména na této trati,“ vysvětlil Hamilton.
Nejvíce nás však zajímá, jak to vypadá s vylepšeními. Týmy se většinou potřebují ponořit do dat a teprve výpočty jim řeknou, zda monopost udělal krok vpřed. Scuderia zde však před měsícem jezdila a v prvním tréninku provedl junior stáje Dino Beganovic srovnávací testy. Sám Hamilton zněl při hodnocení nové podlahy a dalších nových dílů poměrně přesvědčivě.
„Vylepšení rozhodně fungují. Všem doma v továrně patří velké díky za jejich tvrdou práci, protože to nikdy není jednoduché a je za tím hodně práce ve větrném tunelu a ve výrobě. Je dobré vidět, že děláme pokroky. Snažíme se z toho dostat o něco víc. Doufám, že před sobotou dokážeme udělat správné kroky,“ dodal s nadějí Hamilton.